مخالفت مجلس با طرح شفافیت آرای نمایندگان

نمره منفی در كارنامه مجلس

عکس خبري -نمره منفي در کارنامه مجلس

مگر نه اینكه یكی از مهمترین شعار های نمایندگان فعلی مجلس شفافیت بوده است؟ پس چرا با این موضوع مخالفت شد؟

شیما احمدی - به گزارش نما بررسی کلیات گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با عنوان "شفافیت آرای نمایندگان" در روز-چهارشنبه- در نشست علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۵۳ رای موافق و ۶۳ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از ۲۲۸ رای ماخوذه تصویب نشد.بدین ترتیب مجلس یازدهم هم مانند مجلس دهم با شفافیت آرا مخالفت کرد. .
نباید تردید کرد که شفافیت موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی می شود و این دیدگاه غلط را که همه جا و همه ی مسئولین به نوعی در فسادهای موجود دست دارند را اصلاح می کند همچنین شفافیت موجب خنثی سازی و بی اثر کردن برخی افشاگری های خسارت آمیز(که عمدتا منبع درستی ندارد و اثبات شده نیست و برای ایجاد جو روانی از آن استفاده می شود) نیز می شود چون همه چیز در منظر دید مردم قرار دارد و مهمتر از همه این شفافیت تبلیغات سنگین رسانه های بیگانه علیه نظام جمهوری اسلامی را خنثی می کند.
ملت ایران از مجلس یازدهم انتظار دارند که به مسئله ی شفافیت به‌عنوان یک موضوع راهبردی و تعیین‌کننده برای انقلاب نگاه کنند و این وظیفه را بر دوش خود حس کند که سامانه ی شفافیت را باید در همه ی بخش های کشور (بجز مسائل امنیتی ) گسترش دهد و برای تحقق این امر مجلس ابتدا باید این موضوع را از خود شروع کند.
مگر نه اینکه یکی از مهمترین شعار های نمایندگان فعلی مجلس شفافیت بوده است؟ پس چرا با این موضوع مخالفت شد؟ مطمئنا شفافیت آراء به نفع استحکام تصمیمات مجلس است و نمایندگان با دانستن این موضوع که رای آنها در دید مردم و مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت با دقت نظر بیشتری به رای دهی خواهند پرداخت چرا که نمایندگان در قبال رای داده شده موظف می شوند که پاسخگوی ملت و افکار عمومی باشند . همچنین شفافیت در رای نمایندگان ، سطح کارشناسی بودن و اتقان قوانین را ارتقا می دهد

۱۳۹۹/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط