وزیری كه به دنبال واردات اتوبوس دست دوم است، باید پاسخگوی كمیسیون صنایع باشد

عکس خبري -وزيري که به دنبال واردات اتوبوس دست دوم است، بايد پاسخگوي کميسيون صنايع باشد

رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید واردات اتوبوس دست دوم خلاف اقتصاد مقاومتی است و هر وزیری كه به دنبال اجرای این موضوع است، باید در برابر مجلس و كمیسیون صنایع و معادن پاسخگو باشد.

به گزارش نما ،عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر واردات اتوبوس دست دوم، گفت: واردات اتوبوس های دست دوم با وجود ظرفیت داخلی، ضربه به تولید و خلاف مصالح ملی، اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر به این نتیجه برسیم که واردات اتوبوس‌های دست دوم ضرورت است، باید مشخص شود که در مقابل واردات این خودروها، چه امتیازاتی از طرف مقابل اخذ می‌شود؟ و از این امتیازات برای تجهیز و تقویت ظرفیت داخلی استفاده شود.

وی اضافه کرد: دولت در ماه های انتهایی هر سال، با بهانه‌هایی مانند اینکه تولید داخل ظرفیت لازم را برای تامین نیاز بازار ندارد، خودرو سنگین و کشنده دست دوم وارد کشور می‌کند که این خلاف اقتصاد مقاومتی است و هر وزیری که به دنبال اجرای این موضوع باشد، باید در برابر مجلس و کمیسیون صنایع و معادن پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بازدیدهای انجام گرفته از واحدهای تولیدی، ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی ظرفیت خوبی برای تولید این خودروها دارند و فقط نیازمند قرارداد تضمین خرید هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر اعتباراتی که برای واردات اتوبوس‌های دست دوم پیش بینی شده، برای تجهیز خطوط دیزلی بخش خصوصی و دولتی استفاده شود، نه تنها همه زیرساخت‌های تولید خودروهای سنگین تجهیز می‌شود بلکه اعتبارات مازاد نیز وجود خواهد داشت./
خانه ملت

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط