افراد مبتلا به كرونا احساس بوی نامتنوع قبل از سردرد دارند

عکس خبري -افراد مبتلا به کرونا احساس بوي نامتنوع قبل از سردرد دارند

رییس كمیته علمی ستاد مقابله با كرونا گفت: سردرد به تنهایی نشان دهنده ابتلا به كرونا نیست، به طور معمول قبل از اینكه سردرد با منشاء ابتلا به ویروس كرونا رخ دهد، نوعی از علایم چشمی ظاهر می‌شود.

به گزارش نما ،ه نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، آقای دکتر «مصطفی قانعی» در خصوص سردرد با منشا مربوط به ویروس کرونا افزود: به طور معمول اینکه هنگام ابتلای فرد به کرونا فقط و فقط، سردرد رخ دهد و عوارض دیگری نباشد، کمتر است.
وی بیان کرد: وقتی در مورد ویروس کرونا و ابتلا به آن صحبت می‌کنیم از یک ساختار صحبت می‌کنیم و اینکه یک فرد در خانواده و فامیل خود فرد مبتلا به این ویروس را داشته یا با فردی در تماس بوده و می‌توان این احتمال را داد که در تماس با فرد مبتلا، دچار ابتلا به این ویروس شده است.
دکتر قانعی در خصوص تفاوت سردرد ناشی از آلودی هوا و ابتلا به ویروس کرونا توضیح داد: سردرد‌های مربوط به آلودگی هوا بیشتر در مناطق آلوده رخ می‌دهد و کمتر در افرادی که در خانه هستند و در معرض آلودگی قرار ندارند، دیده می‌شود.
وی بیان کرد: اغلب قبل از اینکه سردرد با منشاء ابتلا به ویروس کرونا رخ دهد، نوعی از علایم چشمی ظاهر می‌شود و می‌تواند این امر در تشخیص به اینکه فرد مبتلا شده، کمک کند. علایم چشمی کرونا نشان می‌دهد که آلاینده‌ها در بدن در حال زیاد شدن است و ترکیب هر یک از آلاینده‌ها یک علایمی را ایجاد می‌کند؛ به عنوان مثال سردردی که توأم با تحمل نکردن یا نوعی بی‌قراری و بی‌حوصلگی است، همراه با علایم چشمی پیش از آن را می‌توان از موارد ابتلا به کرونا برشمرد.
رییس کمیته علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: افراد مبتلا به کرونا احساس بوی نامتنوع قبل از سردرد دارند.
وی یادآور شد: اینکه تشخیص ابتلا به کرونا را به طور کامل با سردرد مجاز بدانیم، چنین چیزی شدنی نیست مگر کسی در خانواده‌اش و نزدیکانش فرد مبتلا به کرونا داشته باشد، در این صورت نیز بهتر است که فرد آزمایش تشخیص کرونا بدهد.
آریا

۱۳۹۹/۱۲/۹

اخبار مرتبط