مراقب آرامش قبل از طوفان كرونا باشیم/شدت سرایت ویروس انگلیسی

عکس خبري -مراقب آرامش قبل از طوفان کرونا باشيم/شدت سرايت ويروس انگليسي

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نسبت به آرامش قبل از طوفان كرونا هشدار داد.


به گزارش نما، خسرو صادق نیت، درباره میزان مراجعه کنندگان کرونایی گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) از حدود سه ماه گذشته روند کاهشی جدی داشتیم و این روند از تقریباً از دو ماه گذشته ثابت مانده است ولی از حدود سه هفته گذشته با افزایش مختصر رو به رو شدیم.

وی افزود: میزان مراجعه کنندگان ما از حدود ۸۰۰ نفر به حدود ۳۰ نفر رسیده بود که در سه هفته گذشته در حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر ثابت مانده است و در دو روز گذشته مورد فوتی نداشتیم.

صادق نیت با اشاره به اینکه این شرایط می‌تواند آرامش قبل از طوفان باشد، اضافه کرد: باید مراقب باشیم و این شرایط نشان دهنده این است که مردم تهران شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون سه موج کرونا را تجربه کردیم ولی در حال حاضر خیلی از راهکارهای مؤثر برای درمان بیماری کرونا شناسایی شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: هر زمانی که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند اثر آن را شاهد بودیم و هر زمان که توجه مردم نسبت به شیوه نامه‌ها کمتر شد شاهد موج بعدی بودیم.

وی افزود: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند از این شرایط عبور خواهیم کرد ولی اگر مثل اردیبهشت و خرداد امسال موضوع را ساده انگاری کنیم خطر به شکل جدی تر بازمی گردد و ویروس‌های جهش یافته می‌توانند خطرآفرین باشند.

صادق نیت درباره تغییر علائم بیماری کرونا گفت: تاکنون علائم، تفاوت جدی نداشته است ولی شدت انتقال ویروس انگلیسی مشکل اصلی است که امکان دارد موج چهارم را با قدرت بیشتری ایجاد کند.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط