انتقال تمام بار مالی تبصره‌ها به ردیف‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران

انتقال تمام بار مالي تبصره‌ها به رديف‌هاي بودجه ???? شهرداري تهران

نائیب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری حسب تغییر مدل صورت گرفته تمامی بار بودجه ای تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با ماموریت‌های ۵ گانه تخصصی شهرداری انتقال پیدا كرده و ما هیچ گونه تبصره بازی نداریم و این قدم مهمی در جهت تكمیل اصل شفافیت است كه یكی از وعده‌های مهم شورای شهر پنجم بوده است.

به گزارش نما ، در دویست و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران سید حسن رسولی در ارائه گزارش کمیسیون تلفیق درباره موضوع تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران با اشاره به اینکه تبصره‌ها بخش‌دوم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران است، گفت: همانطور که در بخش درآمدها اعلام کردم، سرجمع درآمد و هزینه‌هایی که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به شورا تقدیم شد ۴۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق و صحن شورا با کاهش مواجه شد و به رقم  ۴۸ هزار  و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید.


وی افزود: تبصره های پیشنهادی شهردار ۳۳ مورد بود.همچنین طی این مدت ۲۰۰ پیشنهاد از اعضا و کمیسیون‌ها دریافت کردیم که از این ۲۰۰ پیشنهاد حدود ۶۵ مورد در کمیسیون رای نیاورد و ما بقی در متن تبصره‌هایی که آقای شهردار داده بودند اضافه شد و ۸ تبصره هم به صورت الحاقی نهایی شد. مجموعا امروز ۴۱ تبصره خدمت دوستان تقدیم  می‌کنیم.در بودجه امسال حسب تغییر مدل صورت گرفته، تمامی بار بودجه ای تبصره ها و ردیف های مرتبط با ماموریت های ۵ گانه تخصصی شهرداری انتقال پیدا کرده و این قدم مهمی درجهت تکمیل اصل شفافیت است که یکی از وعده‌های مهم شورای شهر پنجم بوده است.

وی ادامه داد: پروژه کوچک مقیاس توسعه محلی که به شدت مورد استقبال شهروندان و شورایاری بوده، در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفته است. آقای شهردار ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها پیشنهاد دادند، در کمیسیون تلفیق ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم به این عدد اضافه شد تا بودجه نهایی برای پروژه های کوچک مقیاس توسعه محلی ۳ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان شود.

به گفته رسولی، نکته دیگر اینکه همکاران قراردادی و پیمانکاری در دو شرکت حریم بان و شهربان با مراجعه مکرر متقاضی تبدیل وضعیت استخدامی خود به وضعیت سایر نیروی های شرکتی بودند. این از اختیارات شورای شهر نیست. ما به آنها پاسخ دادیم که تلاش می کنیم در بودجه سال ۱۴۰۰ در ردیف‌هایی که برای تامین هزینه های کارها حجمی که به پیمانکاران واگذار می شود به گونه ای تامین منابع کنیم که مزایای ثابت این همکاران دردو شرکت شهربان و حریم بان که حدود ۴ هزار نفر هستند با سایر نیروهای پیمانکاری که در حوزه خدمات شهری خدمت می کنند یکسان باشد تا به رفع تبعیض کمک کنیم.

وی تاکید کرد: اگر فردی در یکی از این دو شرکت طرف قرارداد پیمانکار است، شهرداری موظف است، در زمان انتشار آگاهی مناقضات که عمدتا درباره خرید خدمت نیروی انسانی است عددی که برای هر نفر روز یا هر نفر سال مشخص می کند مدارک تحصیلی و سایر سوابق فردی آنها شبیه کسانی باشد که نیروی کار در حوزه پساند، فضای سبز و سایر حوزه ها هستند. تبدیل وضعیت این ۴ هزار نفر در کنار بیش از ۷۰ هزار نفر از نیروهای پیمانکاری در توان و از اختیارات شورا نیست. هیچ کدام از ۴۱ تبصره دارای بار بودجه ای نیست که در ردیف ها نیامده باشد و در مسیر جهت گیری سیاستی بودجه ۱۴۰۰ است و تمام بار بودجه تبصره ها در ردیف ها است.

ایسنا 


۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط