میزان آلاینده‌های هوای پایتخت در حال كاهش است/ راهی جز استفاده از ناوگان عمومی برای كاهش آلودگی هوا نداریم

ميزان آلاينده‌هاي هواي پايتخت در حال کاهش است/ راهي جز استفاده از ناوگان عمومي براي کاهش آلودگي هوا نداريم

حناچی گفت: میزان آلاینده‌های هوای پایتخت در حال كاهش است و انشاالله تا برقی شدن خودرو‌ها می‌توانیم در این حوزه بهتر عمل كنیم.

به گزارش نما ، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار کرد: روز گذشته به نام شهید نامگذاری شده بود و شهید سلیمانی جمله معروفی داشته است و می‌گفت در هر بحران فرصتی نهفته است و فرصتی که در این بحران‌ها نهفته خیلی بیشتر از تهدید‌ها است.

وی اظهار کرد: خدا را شکر بر اساس قولی که داده شده بود، این پروژه به نتیجه رسید و قابل اتکا است و انشاء‌الله باید با پشتیبانی این کار را تعقیب کنیم. خیلی از کشور‌هایی که ما اکنون از آن‌ها کمک می‌گیریم با هم این پروژه را ساختند و طرحها توسعه پیدا کردند و انشاالله با تلاش همگی این کار به نتیجه می‌رسد.

حناچی با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در تمام تجربیات جهانی به عنوان یک برنامه تحت تعقیب است و حداقل‌های آن در توسعه مترو به جهت میزان تاثیرگذاری و هزینه جابجایی مسافر در کشور ما هم در برنامه است تا سرخط رسیدن قطار‌ها کاهش داشته باشد.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر برای واگن‌هایی که باید تامین کنیم، هدف ما در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص تقریباً ۴۰ درصد از کل بودجه به حوزه حمل و نقل عمومی است و در حال حاضر راه و روش تامین منابع، اوراق مشارکت است و این حوزه کمک بسیار بزرگی به ما می‌کند. البته راه سختی برای آن وجود دارد و ما نگران تامین اوراق مشارکت سال ۹۹ و ۱۴۰۰ هستیم، زیرا مشکلات اوراق مشارکت سال ۹۸ هنوز حل نشده است.

وی گفت دو ایستگاه مترو امروز و چهار ایستگاه در سال آینده افتتاح می‌شوند.

کرونا تمام شهرداری‌های جهان را تحت تاثیر خود قرار داد، زیرا بسیاری از درآمد‌های ما دچار اختلال شده است. شهرداری ۱۱۰۰ مرکز ورزشی دارد، اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده‌اند و حقوق و مزایای تمام کارکنان این مراکز باید پرداخت می‌شد و به همین دلیل سال سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم به کمک دولت فشار روی شهرداری را برداریم.

حناچی تصریح کرد: ما هر آنچه را که مربوط به مترو است سریعتر افتتاح کنیم که به خیلی از موارد بی توجهی بودیم برای مثال پایانه‌های قطار باید در کنار این دستگاه‌ها ایجاد شوند.

شهردار تهران درباره آلودگی هوا گفت: ما راهی جز استفاده از ناوگان عمومی برای کاهش آلودگی هوا نداریم و باید همین کاری که در مترو انجام شد در حوزه اتوبوسرانی هم انجام شود. آلوده‌ترین شهر‌های جهان هم از این روش توانسته‌اند به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: میزان آلاینده‌های هوای پایتخت در حال کاهش است و انشاالله تا برقی شدن خودرو‌ها می‌توانیم در این حوزه بهتر عمل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان 

۱۳۹۹/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط