دستور روحانی برای رفع موانع واردات و صادرات كالا‌های اساسی در استان‌های مرزی

دستور روحاني براي رفع موانع واردات و صادرات کالا‌هاي اساسي در استان‌هاي مرزي

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور دستور داده است، موانع موجود بر سر راه واردات و صادرات كالاهای اساسی در استان‌هایی كه تبادلات مرزی برداشته شود تا از این راه نیز به تأمین كالاهای ضروری مردم كمك شود.

به گزارش نما بنا به اعلام شاتا، محمود واعظی با اشاره به این که عرضه روغن افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در روز‌های پیش‌رو با توجه به کشتی‌هایی که در راهند و ذخیره‌هایی که در انبار‌ها وجود دارد عرضه روغن افزایش می‌یابد و این عرضه نیاز بازار را پوشش می‌دهد.

وی با بیان این که برخی کالا‌های ضروری که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند افزایش قیمت بی رویه داشته‌اند، افزود: با بررسی‌هایی که صورت گرفته است به این نتیجه رسیده‌ایم که این دست کالا‌ها با توجه به دریافت ارز دولتی حتما باید قیمت هایشان در بازار کاهش یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: از هفته گذشته اطلاعات بیشتری درخصوص کالا‌ها جمع آوری شده است و در پی آن هستیم که با کاهش واسطه‌ها میان تولید و مصرف که خود باعث گرانی می‌شود این کالا‌ها با قیمت معقول به دست مردم برسد.

واعظی اظهار داشت: رئیس جمهور دو جلسه برای این موضوع تشکیل و دستور داده است که در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت، کمیته ویژه برای این موضوع تشکیل شود تا روی مسئله حذف واسطه‌ها تمرکز کنند.

وی گفت: امیدواریم تلاش‌هایی که از گذشته شروع و با بیان نگرانی‌های مقام معظم رهبری، مضاعف شده است در ایام عید برای میوه و سایر کالا‌های اساسی گشایشی حاصل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور دستور داده است، موانع موجود بر سر راه واردات و صادرات کالا‌های اساسی در استان‌هایی که تبادلات مرزی برداشته شود تا از این راه نیز به تامین کالا‌های ضروری مردم کمک شود.

 


۱۳۹۹/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط