بیانیه شورای عالی فضای مجازی/ تحقق شبكه ملی اطلاعات نمونه تواصی به حق و خیر عمومی است

عکس خبري -بيانيه شوراي عالي فضاي مجازي/ تحقق شبکه ملي اطلاعات نمونه تواصي به حق و خير عمومي است

شورای عالی و مركز ملی فضای مجازی در پی تاكیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی بیانیه ای صادر كرد. در این بیانیه بر تحقق شبكه ملی اطلاعات تأكید شده است.



به گزارش نما، شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه چنین آمده است:

در آستانه آغاز قرن پانزدهم و سال نو شمسی همزمان با اعیاد شعبانیه مقارن با نهمین سالگرد تاسیس شورای عالی فضای مجازی و در راستای فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید فرخنده مبعث که با تاکید بر رویکرد فرصت محور در مواجهه با فضای مجازی ، چراغ های آگاهی بخش در انتخاب مسیر حکمرانی در عصر فضای مجازی را بر افروخت و روشنای وظایف دست اندرکاران و فعالان این عرصه را رقم زد، اعضای شورای عالی و خدمت گزاران نظام اسلامی در مرکز ملی فضای مجازی ضمن سپاس و قدر شناسی از رهنمودهای حکیمانه معظم له، اعلام می دارد که اولویت این شورا همواره التزام به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و با اشراف بر رویکرد جدید دشمن در جنگ نرم تحمیلی بر کشور در مسیر تسری پاسبانی از حق و ترویج صبر در جامعه گام بر می دارد.

برهمین اساس برخی از تاکیدات معظم له در مصوبات شورای عالی فضای مجازی متجلی شده است که نمونه «تواصی به حق» و خیر عمومی در اسناد معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات به تصویب رسیده و برای جامه عمل پوشاندن به تاکید ایشان بر مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی کشور در جلسه شصت و هشتم، الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار ومحتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی را مصوب و بر این مهم تاکید دارد تا با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه های مربوطه و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مجدانه پیگیر تشکیل کارگروهی با حضور تمامی دستگاه های اجرایی مندرج در این سند برای اجرایی شدن فرمایشات ایشان خواهد بود.
این شورا بر این باور است که ارتقای آگاهی و سواد رسانه ای آحاد مردم بالاخص جوانان کشور که در خط مقدم جنگ نرم قراردارند می تواند اصلاح این روند را تسریع بخشد، بر همین اساس به عنوان خادمان این سرزمین بر حمایت همه جانبه و همراهی جوانان تاکید داشته و در آینده‌ای نزدیک، شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور فراتر از نهادها و دستگاه‌های رسمی، ارتباط نظام‌مند با تشکل‌های مردمی و نیروهای انقلابی را ایجاد خواهد کرد.
امید است سال جدید با همت و تلاش مجدانه در برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی برای ایجاد هماهنگی، سیاست گذاری و تصمیم گیری برای ترویج تواصی به صبر با تقویت سکوهای بومی و تقویت سواد فضای مجازی آحاد مردم به منظور تمیز حق از باطل و نظارت مستمر بر اجرایی شدن این مصوبات توسط نهادها و سازمان های مربوطه، اهتمام ورزیم.
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط