3ایستگاه‌ جدید در خط ۶ و ۷ مترو افتتاح شد

عکس خبري - 3ايستگاه‌ جديد در خط ? و ? مترو افتتاح شد

شهردار تهران با بیان اینكه ركورد بهره برداری از ایستگاه های مترو را در طول یكسال زده‌ایم. گفت: قول می دهیم ۱۲ ایستگاه دیگر مترو را سال آینده افتتاح كنیم.


به گزارش نما، صبح امروز مترو شهید اشرفی اصفهانی، تربیت مدرس و آهنگ در خط ۶ و ۷ مترو تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد.

ساخت و تجهیز این سه ایستگاه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه به همراه داشته است و ایستگاه تقاطعی دانشگاه تربیت مدرس در تقاطع‌ بزرگراه شهید چمران و جلال آل‌احمد واقع شده است و از لحاظ موقعیت شهری این ایستگاه باعث تسهیل دسترسی شهروندان به بزرگراه جلال آل‌احمد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران خواهد شد.

ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار مرزداران جنب خیابان پیامبر و بیمارستان پیامبران واقع شده است.

همچنین ایستگاه آهنگ در محدوده بزرگراه شهید محلاتی واقع شده و سبب تسهیل در رفت و آمد شهروندان به ویژه در منطقه ۱۴ که بافت متراکم جمعیتی دارد، می‌شود.

پیروز حناچی، در آئین افتتاحیه ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و ۷ و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس های شهری پس از افتتاح ۳ ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و اشرفی اصفهانی که ۷.۵ کیلومتر به طول مترو افزود، گفت: امسال ۹ ایستگاه از ایستگاه‌های وعده داده شده به بهره برداری رسیده و چیزی حدود ۳۰ هزار نفر به صورت عادی به استفاده کنندگان مترو اضافه می‌شود و در ایستگاه‌ها تبادلی نیز این عدد به ۵۰ هزار نفر هم می‌رسد.

وی ادامه داد: هر ایستگاه چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد هزینه داشته است و در این شرایط از اوراق مشارکت و بودجه شهرداری استفاده کرده‌ایم که بازپرداخت اصل و سود آنها به عهده دولت و شهرداری است.

حناچی هزینه احداث تونل مترو را هزار میلیارد برآورد کرد و گفت: دیگر تأمین این هزینه‌ها در بودجه شهرداری نمی گنجد.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های جدید افزوده شده به ناوگان حمل و نقلی تهران با فیلتر دوده با حداقل استاندارد یورو ۵ پاس می‌شود یادآور شد: نسل اول اتوبوس‌های برقی با پتانسیل بخش خصوصی در خیابان جمهوری وارد می‌شود.

شهردار تهران از خصیصه‌های این اتوبوس‌ها را راه افتادن خط تولید ایران خودرو در حوزه اتوبوس برشمرد و افزود: این اتوبوس‌ها مجهز به رمپ معلولین است و آموزش کامل رانندگان را نیاز دارد.

وی تاکید کرد: ما در چک لیست مناسب سازی فضای مترو از انجمن‌های معلولان استفاده کرده‌ایم.

حناچی گفت: از ۴ پایانه مترو که مورد نیاز است ۲ پایانه در دستور کار است.

وی درباره طول اضافه شدن مترو گفت: کلنگ خط ۱۰ زده شده و تمام کریدورهای آن به تصویب نهایی رسیده و توسعه خط ۳ توجه شده است و سال آینده به نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو خواهیم پرداخت.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امسال رکورد بهره برداری از ایستگاه‌های مترو در طول یکسال را زده‌ایم و قول می‌دهیم ۱۲ ایستگاه مترو را سال آینده افتتاح کنیم.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط