سید مصطفى میرسلیم بررسی كرد:

دو شرط لازم موفقیت

دو شرط لازم موفقيت

دولت آینده خواب و خوراك نخواهد داشت ، وقت سرخاراندن هم نخواهد یافت.

مهندس سيد مصطفى ميرسليم - سال ١٤٠٠ ضمن اين كه نويدهاى خوبى دربردارد، درايت و تلاش مضاعفى را طلب مى كند تا قرين موفقيت شود.
در ميان شروط موفقيت دو شرط لازم اند كه به آنها اشاره مى كنم:
١- دولت آينده در عين شناخت داشتن از شرائط حاكم بر كشور و فضاى بين المللى و تدوين برنامه مناسب براى چاره جويى مشكلات موجود، بايد هرچه دارد ، از آبرو و توانايى و كاردانى و قدرت مشورت و انعطاف و دورانديشى، همه را بكار گيرد و آماده باشد كه اصلا قدر زحمات او را نشناسند و آماج همه گونه ناسزايى بشود و در يك كلام براى فداشدن مهيا شود و نه براى كسب نام و نان. اصلا كسانى كه در فكر ارضاى شهوت رياست طلبى و وزارت خواهى اند وارد اين ميدان نشوند زيرا چيزى نصيبشان نخواهد شد. انقلاب ما امروز جانباز نياز دارد. دولت آينده ابتدا بايد با دقت خزانه را از دولت دوازدهم تحويل بگيرد و هر وزارتخانه وضع موجود خود را به طور دقيق گزارش دهد و با تأييديه ديوان محاسبات تحويل وزير آينده بدهد. اگر نقطه شروع كار دولت آينده روشن نباشد هيج گاه نخواهد توانست از عملكرد خود دفاع كند. اينها غير از كلياتى است كه همه مى دانند يعنى : سقوط بى سابقه ارزش پول ملى و رشد فاجعه بار نقدينگى و تورم فلج كننده و فروپاشى بازار سهام و اوراق بهادار و بى اعتمادى مردم به آن و خصوصا خطر جدى كسر بودجه معتنابه به دليل واهى بودن بسيارى از درآمدهاى منظور شده در قانون. بودجه. دولت آينده خواب و خوراك نخواهد داشت ، وقت سرخاراندن هم نخواهد يافت؛ در شرائط انقباضى، خروج از ركود و رونق دادن به اشتغال مولد و رفع موانع كسب و كار و پاسخگويى به توقعات و مطالبات رو به افزايش مردمى و بريدن دست مفسدان و ريشه كنى فرآيندهاى فسادزا، از پس هر كسى بر نمى آيد؛ هزار نكته غير از حُسن مى بايد!
٢- همراهى مردم با دولت و فرصت دادن براى اقدام به ترتيب اولويت و اعتماد كردن به اقدامات ضربتى و اضطرارى ، كه ممكن چند ماه ديگر صبر و تحمل نياز داشته باشد تا آثار مثبت و اميد بخش خود را ظاهر كند. عدم توجه به لزوم مراعات اولويتها و به ضرورت اقدامات سنجيده باعث اتلاف بيت المال و نارضايتى بيشتر خواهد شد. مردم مظلوم و شريف ما بايد توجه داشته باشند كه هشت سال آزگار فرصت سوزى را يك شبه نمى توان جبران كرد و هركس چنان توقعى را دامن زند، خيانت به مردم كرده است. اين گره پيچيده را ان شاءالله مى توان باز كرد اما با سرانگشت درايت و پايمردى و شكيبايى. البته ما در مجلس سعى مى كنيم راه آينده را تا آنجا كه مى توانيم و در اختيارمان است ، هموار كنيم كه دوران گذار هرچه زودتر و با نتيجه مثبت به نفع مردم ، خصوصا گروههاى آسيب پذير ، سپرى شود. تمام اينها منوط به آن است كه انتخاب آينده درست انجام گيرد و اشتباهات گذشته تكرار نشود.

۱۴۰۰/۱/۱۲

اخبار مرتبط