موسوی: خلاء مدیریتی عامل عدم رشد تولید است/ تحقق تولید وابسته به عزم ملی و حاكمیتی است

موسوي: خلاء مديريتي عامل عدم رشد توليد است/ تحقق توليد وابسته به عزم ملي و حاکميتي است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون خوبی نوشته و تصویب شود، اما به درستی اجرا نشود تولید به مشكل برمی‌خورد، خصوصاً اینكه بخش عمده بدنه تولید به صورت مستقیم با قوه مجریه و دولت در ارتباط است.

به گزارش نما ، تحقق تولید وابسته به حضور و به کار گیری چه عوامل و ابزار‌هایی است که مسوولین تا کنون از آن غفلت کرده یا برای استفاده از آن گام‌های جدی برنداشته اند، موضوعی که اگر مورد توجه مسوولین و حتی مردم قرار بگیرد و با یک عزم ملی و حاکمیتی دنبال شود قطعا بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و رفاهی کشور حل می‌شود. سید نظام الدین موسوی نماینده مجلس، فعال رسانه‌ای و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی الزامات تحقق تولید مبتنی بر شعار سال را با ما مطرح کرده است.

سید نظام الدین موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل نود مجلس درباره اهمیت تولید و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر این محور اساسی اقتصادی گفت: بحث تولید از این جهت حائز اهمیت است که در چند سال اخیر این موضوع به نام‌های مختلف از سوی مقام معظم رهبری درابتدای سال‌ها به مسوولین تذکر داده شده تا برای تحقق آن کاری صورت دهند. قطعا مساله تولید موضوع مهمی است که مسوولان ارشد نظام و حاکمیت دائما بر آن تاکید می‌کنند.

وی دراین باره توضیح داد: اگر مسوولان جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساختن افق و آینده خوبی پیش روی اقتصاد ایران هستند، یعنی عزم خود را برای ترسیم مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور جزم کرده اند به خوبی می‌دانند که برای رسیدن به این هدف، هیچ راهی جز افتادن و قرار گرفتن در مسیر ساماندهی تولید نداریم.

نظام الدین موسوی ضرورت‌های تحقق تولید را اینگونه عنوان کرد و گفت: رونق و جهش دادن به تولید و انداختن تولید در مسیر لازم نیازمند بستر سازی و تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز تولید است. در صحبت‌های مقام معظم رهبری درآغازین دقایق سال جدید به خوبی دیدیم که ایشان از همان ابتدای سال بحث آسیب شناسی تولید را مورد توجه قرار دادند، یعنی موانع و حمایت‌های مورد نیاز تولید را برجسته کردند تا مسوولین با قرار گرفتن دراین مسیرخلأ‌های موجود را یکی یکی از سر راه تولید بردارند.

موسوی دراین باره تصریح کرد: ضمن اینکه حمایت‌های لازم را برای تولید مد نظر قرار دهند و زمینه‌های اجرای آن را به سرعت در دستور کار خود قرار دهند. وقتی مقام معظم رهبری از مانع زدایی و مقوله پشتیبانی از تولید دفاع می‌کنند این موضوع نشان دهنده خلاء مدیریتی تولید کشور است، موضوعی که صرفاً به یک دستگاه و یک قوه خاص ارتباط ندارد بلکه رونق دهی و جهش دادن به تولید را باید به واسطه عزم و اراده ملی و کلان در سطح حاکمیت و ملت ایجاد کرد.

وی دراین باره توضیح داد: همه مردم و مسوولین برای رونق دادن به تولید باید به وسط میدان بیایند تا دست در دست هم اتفاق‌های درستی رقم بخورد. مجلس شورای اسلامی هر چند قوانین خوبی برای رفع موانع تصویب کرده و قوانین بهتری را در دستور کار دارد و قوانین مرتبط با بهبود فضای کسب و کار را نیز به دولت ابلاغ کرده، اما این فقط بخشی از ماجرای کمک به تولید است. قوانین مصوب مجلس بستر ساز است، اما رفع موانع نیازمند به ورود همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای مقابله با ایجاد کنندگان مانع در برابر تولید است.

نماینده مجلس شورای اسلامی و فعال رسانه‌ای دراین باره خاطر نشان کرد: به هر حال نمی‌توان وضع قوانین کارآمد را برای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید دست کم گرفت، اما مجلس در این زمینه نظارت بر اجرای درست قوانین نیز باید کار خود را به خوبی انجام دهد، ضمن اینکه از قوه قضاییه نیز انتظار می‌رود بر حسب وظیفه خود روند قضایی پشتیبانی از تولید و رفع موانع از تولید را مورد نظر قرار دهد.

نظام الدین موسوی دراین باره تصریح کرد: البته خوشبختانه آیت الله رئیسی در مدتی که مسئولیت قوه قضاییه را برعهده گرفته اند توجه خاصی به اجرای شعار‌های سال و منویات مقام معظم رهبری که یکی از آن‌ها مساله حمایت از تولید است دارند، اما به هر حال نیازمند فعالیت‌های بیشتری برای تحقق جهش تولید هستیم. از سوی دیگر ورود دولت و قوه مجریه نیز به موضوع رونق و جهش تولید بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی دراین باره توضیح داد: اگر قانون خوبی نوشته و تصویب شود، اما به درستی اجرا نشود تولید به مشکل برمی خورد، خصوصاً اینکه بخش عمده بدنه تولید به صورت مستقیم با قوه مجریه و دولت در ارتباط است و بنگاه‌های تولیدی بیشتر از قوای دیگر با دولت و دستگاه‌های اجرایی دولتی سر و کار دارند، لذا تحقق تولید نیازمد عزم فراقوه‌ای، حاکمیتی از سوی دولت و ملت و حاکمیت است.

دانشجو

۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط