استان همدان در شرایط قرمز كرونایی

استان همدان در شرايط قرمز کرونايي

همدان _ استاندار همدان گفت: استان همدان غیر از شهرستان اسدآباد در شرایط قرمز كرونایی قرار دارد.

به گزارش نما ، سید سعید شاهرخی در جلسه فوق‌العاده استانی مدیریت کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اعضای ستاد استانی و شهرستانی به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران همه امکانات و ظرفیت استان را برای حفظ سلامت مردم به‌کار گیرند.


وی با بیان اینکه از امروز ستاد استانی و شهرستانی مدیریت کرونا ۲۴ ساعته باشند، ادامه داد: جان مردم در خطر است، پروتکل‌ها باید به‌طور جدی رعایت شوند.


استاندار همدان گفت: آنچه در کشور و استان درباره کرونا اتفاق افتاده، وضعیت بسیار خطرناکی است و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.


شاهرخی ادامه داد: ضرورت دارد با یک حرکت و عزم جمعی و جدی همه امکانات را برای حفظ سلامتی مردم به‌کار بگیریم.


وی با اشاره به اینکه رعایت جدی پروتکل‌ها توسط همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی الزامی است، اضافه کرد: فرمانداران تمام کمیته‌های زیرمجموعه ستاد شهرستانی را برای کنترل و مقابله با کرونا بسیج کنند.


وی افزود: مسئولان اقناع‌سازی مردم، در راستای جلب همکاری و رعایت پروتکل‌ها در رسانه‌ها و صداوسیما را در دستورکار خود قرار بدهند.


شاهرخی گفت: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون امکانات بهداشتی و درمانی استان تا حدی ظرفیت پاسخگویی دارد.


استاندار همدان با اشاره به اینکه فعالیت مشاغل و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل است و فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند، افزود: ورود و خروج خودروهای غیربومی شخصی به شهرستان‌های قرمز در سراسر استان ممنوع است.


استاندار همدان با بیان اینکه تنها شهرستان نارنجی استان اسدآباد است و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: جلسات ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی در شهرهای قرمز با ظرفیت حداکثر ۱۵ و در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر برگزار شود.

مهر 

۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط