اختصاصی نما:

كسب ۵ سهمیه كشتی و ناكامی در انتخابات شورای آسیا

عکس خبري -کسب ? سهميه کشتي و ناکامي در انتخابات شوراي آسيا

كسب ۵ سهمیه از مجموع ۶ سهمیه باقیمانده كشتی در رقابت های گزینشی قاره ای قزاقستان، راه رسیدن دو تیم كامل كشتی آزاد و فرنگی به المپیك را هموارتر كرد.

محمد رضا کاظمی - کسب ۵ سهمیه از مجموع ۶ سهمیه باقیمانده کشتی در رقابت های گزینشی قاره ای قزاقستان، راه رسیدن دو تیم کامل کشتی آزاد و فرنگی به المپیک را هموارتر کرد.
محمد حسین محمدیان، امیر محمد یزدانی و یونس امامی نمایندگان کشتی آزاد در اوزان ۹۷، ۶۵ و ۷۴ کیلو گرم و محمدرضا گرایی و محمد هادی ساروی ملی پوشان اوزان ۶۷ و ۹۸ کیلو گرم کشتی فرنگی ضمن کسب مدال های رنگارنگ قاره ای، ۵ سهمیه باقیمانده المپیک را دریافت کردند تا با جمع شش سهمیه قبلی که طی رقابت های جهانی ۲۰۱۹ دریافت کرده بودیم، تعداد سهمیه های کشتی به عدد یازده برسد. تنها ناکام ما در مسابقات اخیر کسی نبود جز حسین نوری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی که علی رغم شایستگی نتوانست سهمیه بگیرد. نوری یا هر فرد دیگری که از سوی کادر فنی معرفی می شود باید در آخرین میدان گزینشی که بزودی در کشور بلغارستان برگزار خواهد شد برای کسب تنها سهمیه باقیمانده کشتی تلاش کند.
در قزاقستان علاوه بر مسابقات گزینشی، رقابت های قهرمانی آسیا نیز در دستور کار قرار داشت که پیشاپیش و با اطمینان می شد قهرمانی تیم های کشورمان در هر دو رشته را پیش بینی کرد.
رویداد مهم دیگری که در خلال این رقابت ها شاهد آن بودیم، انتخابات اعضای شورای کشتی آسیا بود. جایی که عباس جدیدی به عنوان نماینده کشورمان جهت تصدی پست دبیر کلی نامزد شده بود اما نتوانست آرای لازم را کسب کند. در واقع مسئولین فدراسیون کشتی از جمله رییس فدراسیون که در محل مسابقات حضور داشت نتوانستند دیپلماسی روشن و با حساب و کتابی برای موفقیت جدیدی اتخاذ کنند. همین ضعف دیپلماسی باعث شد تا کشورهایی که به مراتب در سطحی پایین تر از ما قرار دارند به راحتی کرسی های شورای کشتی آسیا را از آن خود کنند.
پیش از عباس جدیدی، حمید بنی تمیم مسئولیت دبیرکلی شورای کشتی آسیا را بر عهده داشت اما از آنجایی که فدراسیون دبیر، تمایلی برای ادامه همکاری با بنی تمیم نداشت در نتیجه جدیدی را برای جایگزینی وی معرفی کردند که او هم به سبب نبود برنامه ریزی مناسب در کسب آرای اعضا موفق نبود.



۱۴۰۰/۱/۲۹

اخبار مرتبط