افتتاح رسمی سومین مرز مشترك ایران و پاكستان

عکس خبري -افتتاح رسمي سومين مرز مشترک ايران و پاکستان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح رسمی مرز مشترك جدید ایران و پاكستان گفت: این اقدام در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

به گزارش نما، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: ایران تنها یک مرز مشترک (میرجاوه) با جمهوری اسلامی پاکستان داشت؛ اواخر سال گذشته مرز ریمدان را افتتاح کردیم و امروز نیز مرز "پیشین" به‌صورت رسمی با حضور مقامات ایرانی و پاکستانی افتتاح می‌شود.

وی افزود: این اقدام بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌ همسایگان کشور عملیاتی شده است و اقدامات انجام‌شده در پایانه‌های مرزی در راستای فرمایشات ایشان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: زمانی که مرزی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود دستگاه‌های مرتبط در مرز مستقر می‌شوند که منجر به تسهیل حمل‌ونقل کالای تجاری و مسافر می‌شود.

امانی با یادآوری این‌که سایت موقت مرز پیشین با اعتباری حدود ۳۰میلیارد تومانی افتتاح می‌شود، گفت: مساحت این سایت موقت ۲.۵ هکتار است.

وی تأکید کرد: پس از افتتاح رسمی مرز پیشین و استقرار دستگاه‌های ذی‌ربط (۱۵ تا ۲۲ دستگاه)، بحث طرح مطالعات جامع مرز پیشین انجام خواهد شد که به توسعه پایدار منطقه و ایجاد اشتغال کمک فراوانی خواهد کرد.

وی با بیان این‌که مدیریت پایانه‌های مرزی با دستور رئیس‌جمهوری به‌عهده وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) است، اظهار کرد: کل سایت مرز پیشین ۱۳ هکتار است که پس از آماده شدن طرح جامع آن توسط مشاور و تصویب وزارت راه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود، بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم سایت کامل مرز پیشین تا پایان سال عملیاتی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرز پیشین به‌عنوان سومین مرز مشترک بین ایران و پاکستان قرار است ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به‌وقت ایران رسماً به بهره‌برداری برسد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۱

اخبار مرتبط