چگونه در مذاكره به اهداف مطلوب دست پیدا كنیم؟

تعیین سقف زمانی برای مذاكرات

عکس خبري -تعيين سقف زماني براي مذاكرات

تعیین یك سقف زمانی برای مذاكرات در كنار اقدامات پیشین جمهوری اسلامی ایران(غنی سازی 60 درصد و كاهش تعهدات برجامی) باعث می شود تا بتوانیم به یك توافق مطلوب دست پیدا كنیم

به گزارش نما شبکه آمریکایی به نقل از منابع غربی گزارش داد قدرت‌های جهانی در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای با ایران را تا پیش از اول خرداد، موعد پایان توافق موقت ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احیا کنند.
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه روز پنجشنبه خود با بلومبرگ گفت که نگران است ایران اطلاعات ضبط شده را در صورت عدم توافق به موقع پاک کند و افزود امیدوار است این اتفاق نیفتد.
وی همچنین گفت که اگر طرف‌ها موعد نظارت را از دست بدهند و گفت‌وگوها به نتیجه نرسد، به منظور تلاش برای دست یافتن به مصالحه‌ای دیگر به تهران باز خواهد گشت.
رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه روز پنجشنبه خود با بلومبرگ گفت که نگران است ایران اطلاعات ضبط‌شده را در صورت عدم توافق به‌موقع پاک کند.‌ وی همچنین گفت که اگر طرف‌‌ها موعد نظارت را از دست بدهند و گفتگو به نتیجه نرسد، به‌منظور تلاش برای دست یافتن به مصالحه‌ای دیگر، به تهران بازخواهد گشت.
طبق ماده شش قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، ایران از اسفندماه سال گذشته اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد. بر اساس توافقی که بین ایران و آژانس صورت گرفته بود دسترسی به مستندات دوربین‌های نصب‌شده در تاسیسات هسته ای کشورمان مشروط به انجام تعهدات برجامی از سوی طرف غربی بود و در غیر این صورت بعد از چیزی حدود 3 ماه تصاویر ضبط شده امحا خواهد شد و دوربین ها جمع اوری می شوند.
مسئله ای که اکنون در روند مذاکرات مشاهده می شود این است که طرف غربی می خواهد با پیچیده کردن فرایند رفع تحریم ها و راستی آزمایی، مذاکرات را فرسایشی کند.‌ این مدل همواره جزو شگردهای جریان غرب است تا با طولانی کردن مذاکرات، امتیاز بیشتری بگیرد.
‌ پنجم خردادماه، باید به‌عنوان نقطه پایان بازی تعیین شود، تا طرف غربی به یک توافق واقعی و درعین‌حال مطلوب بر مبنای پیشرفت مذاکرات، فکر کند
تعیین یک سقف زمانی برای مذاکرات در کنار اقدامات پیشین جمهوری اسلامی ایران(غنی سازی 60 درصد و کاهش تعهدات برجامی) باعث می شود تا بتوانیم به یک توافق مطلوب دست پیدا کنیم شرط رسیدن به چنین توافقی این است که نگذاریم آمریکا به بهانه های گوناگون مانند کاری که در گذشته انجام داد بخشی از تحریم ها را حفظ کند و بعد از توافق ، تحریم‌های ملغی شده را برگرداند همچنین مذاکره کنندگان کشورمان نباید در دام آمریکا افتاده و مذاکرات را فرسایشی کنند تعیین کردن یک سقف زمانی برای مذاکرات همه چیز را به نفع کشورمان تغییر خواهد داد

۱۴۰۰/۲/۱۱

اخبار مرتبط