عملیات روانی جریان خاص برای انتخابات 1400

تكرار داستان خزانه خالی؛ این بار در آستانه انتخابات 1400

عکس خبري -تکرار داستان خزانه خالي؛ اين بار در آستانه انتخابات 1400

با توجه به این تجربیات تلخ و در حالی كه هنوز مذاكرات وین در حال انجام است و طرف غربی به قطعیت قضاوت نمی كند جناب روحانی در سخنرانی جدید خود می گویند كه تحریم ها شكسته شده است این سخنان جناب روحانی ما را به یاد سخنان گذشته ایشان می اندازد كه می گفت تحریم ها بالمره لغو خواهند شد .

به گزارش نما مهمترین اصلی که امروز برای شرایط اقتصادی کشور وجود دارد این است که متولیان امر نباید اقتصاد کشور را شرطی کنند و شرایط اقتصادی را به تحولات خارجی پیوند بزنند کاری که دولت تدبیر و امید در طول این 8 سال انجام داده است
هیچ کس منکر این نیست که بخشی از معضلات اقتصادی کشور مربوط تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان است و کسی نمی گوید که نباید از ابزار مذاکره برای رفع این تحریم ها استفاده کرد. سخن اصلی این است که نباید برای اصلاح بخشی از مشکلات معیشتی مردم که ناشی از زمینه های درونی است منتظر نتایج مذاکرات بمانیم . این موضوع اصلا قابل قبول نیست که دولت حتی در روزهای پایانی گرانی مرغ و تخم مرغمان را هم به تحریم ها گره میزند . اگر قرار است وضعیت بازار مرغ ما را غربی ها ساماندهی کنند کارکرد متولیان و مديران مربوطه چه می شود؟ حتی اگر فرض را بر این موضوع قرار دهیم که همه ی مشکلات اقتصادی کشور و یا بخش عظیمی از آن مربوط به تحریم هاست چرا در شرایطی که تیم مذاکره کننده در حال مذاکره است رئیس جمهور کشور شروع به گفتن حرف های خسارت آمیز می کند؟ هنوز تاثیر حرف "خزانه کشور خالی است" و تبعاتی که برای کشور و تصمیم گیری ها یی که در اتاق مذاکره برخلاف منافع ملی به جای گذاشت از یادمان نرفته است . هنوز تحلیل رادیو فرانسه را پس از طرح خزانه خالی از سوی جناب روحانی به یاد داریم که گفته بود: " ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. برپایه این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد"
حال با توجه به این تجربیات تلخ و در حالی که هنوز مذاکرات وین در حال انجام است و طرف غربی به قطعیت قضاوت نمی کند جناب روحانی در سخنرانی جدید خود می گویند که تحریم ها شکسته شده است این سخنان جناب روحانی ما را به یاد سخنان گذشته ایشان می اندازد که می گفت تحریم ها بالمره لغو خواهند شد .
وقتی خوب به سخنان جناب روحانی دقت کنیم می بینیم که این مواضع در راستای عملیات روانی دشمن نیست و از تیم مذاکره هم پشتیبانی نمی کند و تنها جنبه ی انتخاباتی دارد . این جریان گمان می کند که با اعلام اینکه تحریمها برداشته شده است می تواند کارنامه افتضاح خویش را از خاطر مردم ببرد و با این حرف ها برای خود سرمایه ی اجتماعی تولید کند تا سبد ارای انتخابات 1400 را پر کند

۱۴۰۰/۲/۱۸

اخبار مرتبط