تخریب عملكرد دولت به معنای تضعیف نظام است

تخريب عملکرد دولت به معناي تضعيف نظام است

استاندار مازندران با اظهار این كه همه بویژه مسئولان و رسانه‌ها باید به دنبال امیدآفرینی در جامعه باشند ، گفت : اطلاع رسانی از اقدامات و عملكرد دولت عامل تقویت حاكمیت و تخریب آن به معنای تضعیف نظام است.

به گزارش نما ، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در مراسم افتتاح متمرکز ۱۳۸ طرح مخابراتی مازندران در ساری افزود : زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در دولت تدبیر و امید رشد و ارتقا محسوسی یافته است و از همه مهم تر این که طرح های مخابراتی در همه مناطق شهری و روستایی توسعه پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این که طرح های مخابراتی به نوعی احساس عدالت اجتماعی را در جامعه تقویت کرده است ، ادامه داد : اقتصاد توسعه یافته با اقتصاد دیجیتال که سهم تعیین کننده ای در توسعه کشور دارد ،باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران به توسعه زیر ساخت های مخابراتی برای رسیدن به اهداف گردشگری ، کشاورزی نوین و صنعت پویا در استان اشاره کرد و بیان داشت : امروز با ایجاد پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی از جمله برنج ، مرکبات ، گل و گیاه و آبزیان ، به زیر ساخت های توسعه ای ارتباطی در استان  نیاز جدی داریم تا فعالیت اقتصادی این بخش ها را دوچندان کنیم.

وی به نقش توسعه مخابرایت در حوزه سیاسی از جمله انتخابات و فعالیت احزاب اشاره کرد و افزود : دولت تدبیر و امید همواره برای رسیدن به همه اهداف مردم بر توسعه زیر ساخت های فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده است.

حسین زادگان ایجاد فضای لازم و توسعه زیر ساخت های ارتباطی را از مهم ترین وظایف دولت ها در چند سال اخیر دانست و گفت: در شرایط خاص تحریم ها که خیلی ها می گفتند دولت در تامین مایحتاج اولیه مردم باز می ماند ، اما طرح های  ملی و منطقه ای زیادی همچنان حال افتتاح و بهره برداری است ، پس اطلاع رسانی از طرح هایی که افتتاح می شود حق مردم است.

وی با تاکید بر این که اختلافات سیاسی و جناحی نباید منجر تخریب عملکرد نظام شود ، گفت: امروز  از سوی برخی از افراد معاند شاهد تخریب عملکرد هر سه قوه نظام هستیم.

توسعه‌گرایی با اتمام طرح‌های نیمه‌تمام 

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این نکته که باید در اقناع سازی جامعه از بستر فضای مجازی استفاده درستی شود و دولت نیز نسبت به توسعه فضای مجازی اهمتام و رویکرد جدی دارد، گفت: یکی از اقدامات توسعه گرای دولت تدبیر و امید تمرکز بر طرح های نیمه تمام به جای آغاز پر سر و صدای طرح های جدید بود ، چرا که طرح های نیمه تمام زیادی در کشور حتی بیش از یک تا دو دهه رها شده بود و دولت با توجه به این طرح و اتمام آنها ، از هدررفت سرمایه کلان ملی جلوگیری کرد.

حسین زادگان افزد : اگر  طرح های جدیدی هم در دولت تدبیر و امید تعریف و شروع شد ، بر اساس اولویت ها و نیازهای هر منطقه بوده و برای بهره برداری از آن نیز مطالعه نیاز سنجی و در عین حال زمانبندی تعیین شده است تا همانند طرح های نیمه تمام دوره های قبلی رها نشود.

استاندار مازندران گفت : طرح های متعدد نیمه تمام و بعضا غیر کارشناسی از  دولت های نهم و دهم برای دولت تدبیر و امید باقی مانده بود که دولت همه آن ها را سر و سامان داده است.

وی با بیان یان که طرح های که در دولت تدبیر و امید در استان مازندران نیز شروع شده است بر اساس توانایی های کارشناسی و اعتبارات استانی بوده است، گفت : طرح های مخابراتی مازندران نمونه هایی است که  در بازه زمانی کمتر از ۲ سال به افتتاح رسید.

حسین زادگان با اعلام این که در حال حاضر ۲ درصد از سهم اعتبارات در جهان برای توسعه  فناوری های نوین  احتصاص می یابد ، افزود : توسعه و پیشرفت کشور با سرمایه گذاری در این زمینه تسریع می شود و مطمئنا  افتخار آفرینی در حوزه ارتباطات در واقع افتخار آفرینی برای همه مردم است نه فقط دولت و این رویکرد باید در بین آحاد مردم نهادینه شود.

وی از رسانه ها بویژه صدا و سیما خواست تا در امید آفرینی جامعه نقش آفرینی درستی ایفاء کنند و تاکید کرد : رسانه ملی باید از گسترش اخبار ناامید کننده پرهیز کند.

استاندار مازندران از همه فرمانداران به صورت ویژه خواست تا مشکلات توسعه مخابراتی و  ارتباطات و فناوری اطلاعات را در استان شناسایی و همکاری لازم را داشته باشند و گفت : این حوزه نیاز ضروری همه مردم است و  در واقع طرح های مخابراتی یک نوع عدالت محوری اجتماعی است.

حسین زادگان افزود : دسترسی مردم به امکانات مرتبط با اینترنت را باید بیش از پیش توجه کنیم در واقع اینترنت از ضروریات امروز جامعه از قشری است.

۱۳۸ طرح های مخابراتی مازندران با سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار میلیارد ریال امروز یکشنبه با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

 طرح های مخابراتی بهره برداری شده مربوط به تمامی ۲۲ شهرستان مازندران است که در بازه زمانی یک ساله اجرا شد و امروز به صورت متمرکز در مرکز مخابرات معلم ساری و با دستور ویدئو کنفرانسی احمد حسین زادگان استاندار مازندران افتتاح شد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۲/۲۶

اخبار مرتبط