142كیلومتر از راه‌های خراسان شمالی مرمت می‌شود

142کيلومتر از راه‌هاي خراسان شمالي مرمت مي‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 142 كیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی در سال جاری مرمت و بازسازی می‌شوند.

به گزارش نما ، مهندس امانی، 12 خرداد ماه، در حاشیه جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه  142 کیلومتر از راه‌های اصلی استان با اعتبار بالغ بر 170 میلیارد تومان، در سال جاری مرمت خواهد شد، افزود: در بازدیدهای انجام شده از راه‌های استان، از سال 98 تاکنون کارهای بسیاری در حوزه بهسازی، آسفالت و... انجام شده است اما با تفاهم‌نامه ای که امروز بین راه و شهرسازی و استانداری خراسان شمالی منعقد شد، رشد بیش از دو برابری در تخصیص اعتبارات خواهیم داشت.

وی با تأکید براینکه انعقاد تفاهم نامه مذکور و پیگیری استاندار خراسان شمالی به طور قطع رشد بسیار خوبی را در حوزه راه‌های استان شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: رفع نقاط پرحادثه، تعیین و تکلیف راه‌های روستایی که زیرساخت‌های لازم برای آسفالت دارند و... در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته است.

امانی با اشاره به اینکه در انعقاد تفاهم نامه مذکور عقب ماندگی در تخصیص اعتبار به حوزه راه‌های استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان که بیش از 90 درصد جابه جایی بار و مسافر از طریق این راه‌ها انجام می‌شود نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیش از 46 درصد مردم استان در مناطق روستایی سکونت دارند که از همین جهت توجه به راه‌های روستایی بسیار مورد اهمیت است و در سال جاری تمام راه‌های روستایی که آماده آسفالت هستند، تعیین و تکلیف خواهند شد.

 استان خراسان شمالی بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی و چهار و ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
خراسان شمالی در مسیر گذر استان‌های شمالی کشور و زائران مشهد مقدس قرار دارد.

ایسنا 

۱۴۰۰/۳/۱۲

اخبار مرتبط