شناسایی مزاحم سایبری

شناسايي مزاحم سايبري

متهم سایبری كه با ایجاد مزاحمت از طریق شبكه های اجتماعی باعث سلب آرامش شاكی پرونده شده بود شناسایی شد.

به گزارش نما ،  رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه  قضایی به اداره پلیس مراجعه کرد و عنوان داشت مدتی است شخصی ناشناس از شماره‌های مختلف اقدام به پیام دادن در شبکه های اجتماعی وی کرده و موجب برهم زدن آرامش او شده است.

سرهنگ علی محمدپور افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی کارشناسان ، متهم شناسایی و مشخص شد به وسیله خطوط همراه متعلق به بستگان خود نیز اقدام به مزاحمت کرده است.

وی گفت: متهم طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت و در ابتدا از موضوع پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات جمع آوری شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: پرونده متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع داده شد.

سرهنگ محمدپور گفت: تهدید، توهین و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی مشابه رفتار‌های تهدیدزا و مزاحمت در فضای حقیقی پیگرد قانونی دارد و قانون به صورت جدی مقابل این افراد ایستاده است، پس مراقب رفتار خود در این فضا باشیم.

وی گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 صداوسیما


۱۴۰۰/۳/۲۲

اخبار مرتبط