فراخوان دریافت نظرات درباره «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»

فراخوان دريافت نظرات درباره «آيين نامه اجرايي جديد مدارس»

در راستای اجرای سیاست «مدرسه محوری»، از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از فراخوان دریافت پیشنهادها و نظرات درباره پیش نویس«آیین نامه اجرایی جدید مدارس» خبر داد.

به گزارش نما ، در این اطلاعیه آمده است: توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش آموزان، جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات ایجاب می کند که اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف شود.

بر اساس این گزارش، در راستای سیاست مدرسه محوری با افزایش و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس، انعطاف پذیری در روش ها، شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده ها(ظرفیت های درون مدرسه و محیط پیرامونی)، باید جایگاه مدارس، به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یافته و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده شود.

بر این اساس، «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»، به استناد بند ۸ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری شده است.

در این گزارش آمده است: شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام این فراخوان، از همکاران فرهنگی خواسته پیشنهادها و نظرات خود را درباره این آیین نامه از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش(www.sce.ir)، ایمیل(khas.sce@medu.ir) و نمابر(۸۸۸۲۷۲۰۶) تا تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ به کمیسیون معین این شورا ارسال کنند.

شایان ذکر است؛ دبیرخانه شورا عالی آموزش و پرورش به نشانی تهران، میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، نبش خیابان سمیه، ساختمان علاقه مندان، طبقه چهارم، شورای عالی آموزش و پرورش(کد پستی: ۱۵۸۱۶۶۳۳۱۵) تلفن: ۸۲۲۸۴۰۷۸ – ۰۲۱، است.

ایسنا 

۱۴۰۰/۳/۳۱

اخبار مرتبط