وقاحت؛ بهترین توصیف ریاكاری شرم‌آور غربی

«وقاحت» بامسماترین اصطلاحی هست كه می‌شود برای توصیف رفتار ریاكارانه و دوگانه غرب به سردستگی رژیم وحشی آمریكا به كار برد كه به بهانه واهی «حقوق بشر» به مردم ایران ما فشار می‌آورد.

                              

به گزارش نما، «وقاحت»؛ این بامسماترین اصطلاحی هست که می‌شود برای توصیف رفتار ریاکارانه و دوگانه غرب به سردستگی رژیم وحشی آمریکا به کار برد، غربی که از یک طرف به بهانه واهی «حقوق بشر» به مردم ایران ما فشار می‌آورد و حتی دارو و غذا را هم تحریم می‌کند از دیگر سو با سبعیت و حیوانیت محض از قاتلان بیش از حداقل ۱۷ هزار ایرانی پذیرایی می‌کند و حتی اجازه برپایی سیرک به آن‌ها می‌دهد و بدتر از آن در این سیرک حضور یافته و علیه کشور ما تُرّهات نشخوار می‌کنند.

  

وقاحت غربی‌ها با تریبون دادن به منافقین و ادعای حقوق بشر

  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب در دیدار اخیر با رئیس و مسئولان قوه قضائیه که به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و روز قوه‌ قضائیه صورت گرفت، در بخشی از بیاناتشان به وقاحت غربی‌ها با تریبون دادن به منافقین و ادعای حقوق بشر اشاره کردند و گفتند «منافقین در مثل امروزی -هفتم تیر- جنایت بزرگی کردند در حق ملّت ایران که این شخصیّت برجسته‌ باعظمتِ ممتاز را با حدود هفتاد نفر شخصیت‌های دیگر از این کشور گرفتند و این قاتل‌ها، این قاتل‌هایی که خودشان به این جنایت و به این حرکت فجیع و به این معنا اعتراف کردند -که اعترافاتشان در دسترس است- امروز در همین کشورهای مدعی حقوق بشر -در فرانسه و کشورهای دیگر اروپا- آزادانه دارند رفت‌وآمد می‌کنند، زندگی می‌کنند و دولت‌های اروپایی -دولت فرانسه و دیگران- خجالت نمی‌کشند که با بودن این‌ها و با حمایت از این‌ها و با تریبون دادن به این‌ها حتی در مجالس ملی‌شان، درعین‌حال ادّعای حقوق بشر می‌کنند؛ یعنی واقعاً وقاحت این غربی‌ها یک‌چیز فوق‌العاده و عجیبی است.»

سیرک نفاق

  

تعدادی از سناتورها و نمایندگان کنگره رژیم آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و همچنین وزرای خارجه سابق فرانسه، آمریکا، ایتالیا، لهستان، وزرای جنگ سابق انگیس و فرانسه و نخست‌وزیر کنونی اسلوونی در سیرک فرقه تروریستی نفاق که روز شنبه ۱۹ تیر ماه نیز برگزار شد، حضور یافتند. طبق گزارش نورنیوز، تد کروز سناتور جمهوری‌خواه، کوین مک کارتی رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا، کوری بروکر، جین شاهین، ریک اسکات و جان کورنین سناتورهای جمهوری‌خواه در این نشست حضور داشتند. در این سیرک رسانه‌ای، استیون هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا نیز حضور داشت و به موضع‌گیری علیه رئیس‌جمهور منتخب و دولتِ هنوز تشکیل نشده او پرداخت! سیاست‌مداران غربی در حالی با حضور در این نشست‌ها سعی دارند فرقه تروریستی منافقین را نماینده ملت ایران معرفی کنند که ملت ایران با حضور در انتخابات و ناکام گذاشتن سناریوی تحریم که از سوی چنین گروهک‌هایی از ماه‌ها قبل از انتخابات ترویج می‌شد، رسماً جدا بودن راهشان از ضدانقلاب و جریان‌های معلوم‌الحال را اعلام کردند، لذا نشست مذکور را می‌توان دورهمی ورشکستگان و شکست‌خوردگان در برابر ملت ایران دانست که با سیرک تبلیغاتی به دنبال پنهان‌سازی این شکست سنگین بوده‌اند.

  

ادعای واهی مبارزه با تروریسم

  

حضور مقامات غربی در سیرک منافقین، سندی دیگر بر واهی بودن ادعای مبارزه آن‌ها با تروریسم است چراکه به اذعان اسناد و مدارک، میزبانان این نشست دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آغشته است و ماهیت تروریستی آن‌ها برای جهانیان آشکار شده است. حضور مقامات ارشد آمریکایی در سیرک منافقین بیانگر واهی بودن ادعای رویکرد تعاملی دولت جدید آمریکا در قبال ملت ایران و دلیلی روشن بر حقانیت ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است. حضور مقامات غربی در سیرک منافقین نشانگر اصرار آن‌ها به عدم بلوغ سیاسی و بازیچه بودن در دستان کسانی است که جز جنایت و کشتار برگی در کارنامه خود ندارند. این حضور نشان می‌دهد که چرا غربی‌ها اراده‌ای برای تصمیم گرفتن در مذاکرات وین ندارند. همراهی مقامات غربی با تروریست‌های نشان‌دار، درس عبرت برای کسانی است که دلبسته واگذاری کشور به آمریکا برای حل مشکلات ایران هستند. لازم به ذکر است آشکار شدن لایه‌های پنهان افغانستان پس از ۲۰ سال حضور آمریکایی‌ها که سراسر بحران و ناامنی است درس دیگری بود که دل‌بستگان به آمریکا طی هفته‌های اخیر باید آموخته باشند.

  

زنجیره توهمات غرب

  

برگزاری این نشست را می‌توان حلقه‌ای از زنجیره توهمات غربی‌ها برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی جهت رسیدن به زیاده‌خواهی‌هایشان در مذاکرات وین دانست که اموری همچون تحریم‌های جدید، ناامن سازی مرزها، خرابکاری در تأسیسات زیرساختی، ادعاهای ضد ایرانی اوکراین و کانادا، ادعاهای حقوق بشری علیه رئیس‌جمهور منتخب و… حلقه‌های دیگر آن را تشکیل می‌دهند. نشست مذکور را می‌توان گردهمایی عاملان نسل‌کشی دانست که با نقاب ادعای نجات ملت ایران و بشریت نیز نمی‌توانند چهره اصلی خویش را پنهان سازند. گروهک تروریستی منافقین، ترور ۱۷ هزار ایرانی را در کارنامه دارد. آمریکایی‌ها نیز از نسل‌کشی بومیان و سیاه‌پوستان در داخل گرفته تا بمباران اتمی ژاپن، کشتار ویتنام، قتل‌عام در بالکان و افغانستان و عراق و نیز حمایت از تروریست‌ها در غرب آسیا و کشتار مردم با اعمال تروریسم اقتصادی و علمی را در پرونده سیاه خوددارند.

  

استیون هارپر نخست‌وزیر کانادا نیز نمایندگی دولت تروریستی را در این نشست عهده‌دار بوده که کشف گورهای دسته‌جمعی از کودکان بومی کانادا، نسل‌کشی سیستماتیک دولتی در کشورش را آشکار ساخته است. حال این سؤال مطرح است که اروپای مدعی حقوق بشر چگونه میزبان جریان‌ها و نشست‌هایی می‌شود که توسط متهمان ردیف اول نسل‌کشی و نقض حقوق بشر برگزار می‌گردد؟ اروپا باید پاسخ‌گوی این تروریسم پروری و پیامدهای آن برای امنیت جهانی باشد، پیامدهایی که قطعا دامن شهروندان قاره سبز را نیز خواهد گرفت چنانچه داعش گریبانشان را گرفت و اگر نبود جبهه مقاومت امروز سراسر اروپا صحنه خونین قتل‌عام شهروندانش بود.

  

ریاکاری شرم‌آور غربی

  

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حضور سیاستمداران غربی در این نشست در توییتی نوشت: «سیاستمداران خودفروخته غربی (از جمله پومپئو مفتخر به دروغگویی، تقلب و سرقت) خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که توسط یک فرقه تروریستی برگزار شده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ها آغشته است. عطش سیری‌ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی، به ریاکاری شرم‌آور غربی دامن زده است.»

  

احضار سفیر اسلوونی

  

به دنبال حضور «یانز یانشا» نخست‌وزیر اسلوونی در نشست مجازی گروهک منافقین دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه، خانم «کریستینا رادی» سفیر اسلوونی در ایران را به وزارت امور خارجه احضار و ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام و اتهامات بی‌پایه و اساس مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران یادداشت اعتراض رسمی کشورمان به دولت اسلوونی را به وی ابلاغ کرد. در این ملاقات تأکید شد حضور مجازی نخست‌وزیر اسلوونی در محفل یک گروهک تروریستی و منفور نزد ملت بزرگ ایران و اظهارات خلاف واقع و سخیف این مقام اسلوونیایی برخلاف عرف دیپلماتیک و روح حاکم بر روابط دوجانبه بوده و محکوم است. ضمن اینکه حمایت از یک گروهک تروریستی برخلاف منشور سازمان ملل متحد و اصول شناخته‌شده بین‌المللی و ارزش‌های حقوق بشری است و تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

  

در همین رابطه درخواست ارائه توضیح از سوی دولت اسلوونی به عمل آمد. سفیر اسلوونی در جریان این احضار تأکید کرد مراتب اعتراض شدیداللحن کشورمان را به‌فوریت به لوبلیانا گزارش خواهد کرد.

  

ضرورت ورود جدی وزارت خارجه!

  

ابوالقاسم دلفی سفیر پیشین ایران در فرانسه در همین زمینه به میزان گفت: گروهک منافقین طبق روال هرساله خودش جلسه‌ای را در اواخر تیرماه برگزار می‌کند. این گروهک بعد از اینکه از عراق اخراج شد و به اروپا رفت، فعالیت‌های نظامی خود را که در عراق انجام می‌داد به گونه‌ای تبدیل به فعالیت‌های وسیع تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

  

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی به طور عام و فرانسه به طور خاص با پوشش‌های مختلف این حرکت نفاق را تحت حمایت قرار می‌دهند، اضافه کرد: به این صورت که گروهک منافقین تا چند سال پیش در لیست گروه‌های تروریستی اروپا و آمریکا قرار داشته است و در یک گردش سیاسی بین اروپا و آمریکا این گروهک را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرده است و همین عاملی می‌شود که ظاهراً بر اساس قوانین کشورهای اروپایی اجازه فعالیت پیدا کنند.

  

سفیر پیشین ایران در اتحادیه اروپا ادامه داد: در حالی که کشورهای اروپایی مخصوصاً فرانسه موظف هستند که در چارچوب مقررات بین‌المللی و آنچه که در مورد پناه دادن به مخالفین دیگر کشورها باید رعایت کنند این است که اجازه هیچگونه حرکت و اقدامی از ناحیه این گروه‌ها در خلاف منافع آن کشور مورد هدف آنهاست، ندهند.

  

دلفی با تاکید براینکه اروپایی‌ها مثل همیشه در موضوعات مختلف یک بام و دو هوا هستند، ابراز داشت: آنها ادعا دارند که در مبارزه با تروریسم جدی هستند در حالی که تروریست‌ها را در خاک خودش آن پناه داده و علاوه بر آن امکان فعالیت دادند و این فعالیت‌ها مغایر با چارچوب‌های بین الملل و منافع جمهوری اسلامی ایران با آن کشورها است.

  

وی تصریح کرد: وقتی هم که فرانسه با اعتراضات جمهوری اسلامی ایران روبرو می‌شود مدعی می‌شود که این‌ها در داخل فرانسه اروپا هیچ اقدام منافی با مقررات این کشورها انجام نداده‌اند؛ گویی که فقط اعمالشان علیه سایر کشورها مجاز است و اگر علیه کشور مقصد اقدامی انجام ندهند، موردی ندارد.

  

سفیر پیشین کشورمان در بلژیک با بیان اینکه فرانسوی‌ها از زمانی که منافقین در فرانسه مستقر هستند همواره مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران بودند که حضور آن‌ها در فرانسه مغایر با حسن روابط دوجانبه و مغایر با روابط بین‌الملل است، افزود: ولی همواره این توجیه را دارند که دولت در راس کار فرانسه هیچ ارتباطی با این حال ندارد در حالی که در همین جلساتی که منافقین برگزار می‌کند بسیاری از شخصیت‌های سیاسی پیشین فرانسه اعضای ائتلاف در دستور کار فرانسه در این جلسات شرکت می‌کنند و هیچ معنی از طرف دولت فرانسه برای آن‌ها به وجود نمی‌آید.

  

دلفی ابراز داشت: اگرچه مدعی هستند که به آن‌ها تذکر می‌دهیم که شرکت نکند، ولی حضورشان همواره به چشم می‌خورد؛ چرا که آن‌ها مواجب بگیر فرقه نفاق هستند و برای شرکت در این مراسم سالانه، پول نقد دریافت می‌کنند.

  

سفیر پیشین کشومان در فرانسه گفت: بر اساس آماری که در رسانه‌های فرانسه از طرف منابع فرانسوی منتشر کردند هرکدام از این افرادی که از اروپا در مراسم شرکت می‌کنند ۱۰ هزار یورو به اضافه هزینه اقامت و پذیرایی و کسانی که از خارج از اروپا و آمریکا در این مراسم شرکت می‌کنند ۲۰ هزار یورو به اضافه همه هزینه هایشان را دریافت می‌کنند.

  

وی تصریح کرد: کسانی هم که انسان شرکت کردند و سال‌های گذشته هم مشتری پروپاقرص منافقین بود ورشکستگان سیاسی سابق کشورهای مختلف هستند این مبالغ را دریافت کرده و به ظاهر از گروهک نفاق حمایت می‌کنند که نخست وزیر اسلوونی هم در یک حرکت خصمانه علیه کشور ما در این جلسات شرکت کرده و اظهارات نامربوطی در مورد جمهوری اسلامی ایران گفته است.

  

دلفی گفت: این‌ها مغایر با قوانین و مقررات روابط دوجانبه و خلاف مقررات بین المللی است ناقض اصل بی‌طرفی و ادعایی است که در دفاع از حقوق بشر می‌کنند.

  

سفیر پیشین کشورمان در اتحادیه اروپا اضافه کرد: حدود چند سالی است که یکی از دیپلمات‌های ما را که مصونیت سیاسی داشته است، آلمان بدون توجه به مقررات مصونیت دیپلماتیک، او را در خاک خود دستگیر کرده و تحویل بلژیک دادند فرانسه مدارکی در اختیار آن‌ها قرار داده است و اتهام واهی اینکه دیپلمات قصد داشت در یکی از این مراسمات سالانه اقداماتی علیه فرقه نفاق انجام دهد.

  

وی گفت: در حالی که اولاً ایشان دیپلمات بوده و دارای گذرنامه سیاسی است. دوم اینکه ادعاهایی که علیه او صورت گرفته واهی بوده و در دادگاه مستند نشده است. ولی به هرحال فرانسوی‌ها، بلژیک، آلمان و اروپا با تمام توان همکاری خود را علیه ادعای اینکه کسی قرار بوده است در فرانسه اقدامی انجام دهد و با امنیت فرانسه مغایرت داشته به کار می‌برند.

  

دلفی ادامه داد: در حالی که سالیانه و در طول سال هزاران حرکت و هزاران اتفاق علیه جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و اروپا از طرف منافقین و طرفداران آن اتفاق می‌افتد که هیچ اقدام بایستی در مقابله و جلوگیری از این حرکت و عمل نمی‌آید.

  

سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: در مقابل ما هم سال‌هاست در قبال اتفاقاتی که می‌افتد سیاست مشخصی را داشتیم که بعد از برگزاری این جلسات سفیر کشورهایی که شرکت کردند را احضار کرده و اعتراض می‌کنیم. اما این اعتراضات در همین حد باقی مانده است تا زمانی که این اعتراضات در همین حد است طبیعتاً اثر پذیری آن‌ها تا همین حد خواهد بود و ادامه این جلسات پیگیری می‌شود.

  

دلفی یادآور شد: گروهک نفاق با همه سوابق تروریستی خود را با همه اعمالی که علیه مردم ایران و به شهادت رساندن بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه و مسئولین بلندپایه مثل رئیس جمهور وقت، رئیس قوه قضاییه وقت، وزرا و نمایندگان مجلس را به شهادت رساندند و الان مسئولیت آن را به عهده گرفته‌اند، آزادانه در خاک اروپا فعالیت می‌کنند و هیچ اقدام عملی در قبال آن‌ها از طرف این کشورها نمی‌بینیم.

  

سفیر پیشین کشورمان در بلژیک تاکید کرد: به نظر می‌رسد برای حل این مشکل بیش از آنچه که تا امروز انجام دادیم باید انجام شود و یک اراده ملی وسیع می‌خواهد که بتوان با این پدیده شوم به حمایت و برخورد دوگانه اروپایی با مسائل تروریسم فرقه نفاق بچه بهتر و مناسب تری برخورد شود.

                    

                       منبع: میزان

                

۱۴۰۰/۴/۲۱

اخبار مرتبط