دستگیری سركرده مهم داعش در موصل

عکس خبري -دستگيري سرکرده مهم داعش در موصل

منابع عراقی از دستگیری سركرده مهم داعشی موسوم به شیر امنیتی داعش در نینوا در شمال غرب این كشور خبر دادند و اعلام كردند كه این سركرده داعشی مسئول حمل مواد منفجره تكفیری‌ها بود.



به گزارش نما به نقل از السومریه، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری سرکرده بارز داعش از سوی پلیس نینوا در شمال غرب عراق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای پلیس نینوا پس از دریافت اطلاعات دقیق و در جریان رصد مستمر، موفق به دستگیری سرکرده بارز داعش شدند. وی مسئول حمل مواد منفجره در داخل شهر موصل بود.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: وی در زمان اشغال موصل به دست داعش مسئول کمیته نفتی ویژه بیت المال تکفیری‌ها بود و طبق اعتراف خودش در جریان نبرد آزادی سازی موصل هم زخمی شده بوده و آثار زخم بر بدن او پیداست.

این سرکرده داعشی که به « اسد الأمنیة»،(شیر امنیتی داعش) موسوم است در منطقه «کوی الیرموک» در کرانه راست شهر موصل دستگیر شده است.

اداره مبارزه با مواد منفجره عراق از خنثی سازی حمله به دکل برق در استان صلاح الدین خبر داد و اعلام کرد: پس از اینکه به کارشناسان خنثی سازی مواد منفجره اعلام شد که شی مشکوکی در روستای «السلام» از توابع تکریت، مشاهده شده است، فورا تیمی از کارشناسان به محل حادثه شتافتند و دو بمب دست ساز چسبیده شده به دکل‌ها خنثی شد.


در بیانیه اداره مبارزه با مواد منفجره عراق آمده است: هدف دکل‌های انتقال برق بود که ناکام ماند.


وزارت امور آبی عراق در یک بیانیه از حمله به یکی از ادارات وابسته به این وزارتخانه در استان کربلا خبر داد و اعلام کرد: هدف از این اقدام ایجاد رعب و وحشت در میان کارکنان ما و ممانعت آنها از انجام وظایفشان بود.


در این بیانیه آمده است: همه اقدامات قانونی لازم علیه این خرابکاران به اجرا درخواهد آمد. ما به سیاست خود در آبرسانی طبق عدالت و برابری به همه عراقی‌ها اصرار داریم.

برخی فایل‌ها ویدئویی از حمله ده‌ها چماق به دست به اداره آب کربلا، هنگامی که کارکنان این اداره مشغول فعالیت بودند، حکایت دارد. حمله کنندگان پرونده‌ها را بر روی زمین ریختند و محتویات ساختمان را نابود کردند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۴/۲۲

اخبار مرتبط