حكم قصاص و اعدام برای عامل "رگبار مرگبار" در شرق تهران

عکس خبري -حکم قصاص و اعدام براي عامل "رگبار مرگبار" در شرق تهران

متهم ردیف اول پرونده تیراندازی به سمت یك قهوه‌خانه، خیابان و پیاده‌رو در محله مسعودیه كه دو نفر را به قتل رسانده بود، به قصاص و اعدام محكوم شد.


به گزارش نما، شامگاه چهاردهم آذر ۹۸، سرنشینان یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ با حضور در خیابان اسلام‌آباد منطقه مسگرآباد محله مسعودیه تهران، اقدام به تیراندازی به سمت یک قهوه‌خانه و نیز به رگبار بستن خیابان و پیاده‌رو کرده و پس از دقایقی از محل متواری شدند.

دقایقی بعد از این تیراندازی، تیمی از مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در محل حادثه حاضر شدند.

بر اثر این تیراندازی، جوان ۲۵ ساله‌ای که راننده اسنپ و در خودروی خود منتظر مسافرش بود، به دلیل اصالت گلوله به ناحیه گردن، صورت و شدت جراحات وارده، در دم جان باخت و مرد جوان دیگری نیز که در قهوه‌خانه حضور داشت مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات به کام مرگ فرو رفت همچنین در جریان این تیراندازی پسری ۱۳ ساله که در حال عبور از خیابان بود، از ناحیه دست و پا و شکم هدف گلوله فرد مهاجم قرار گرفت و به بیمارستان انتقال یافت.

بررسی‌های بیشتر نشان داد متهمان این پرونده چهار نفر بوده‌اند که از ورامین خود را به صحنه جرم رسانده و قصد داشتند فردی را گوشمالی دهند.

برای پیگیری آخرین جزئیات و سرنوشت قضایی پرونده، سراغ محمدرضا زمانی علویجه؛ وکیل مدافع اولیای‌دم یکی از مقتولان این حادثه (راننده اسنپ)، رفتیم؛ به گفته وی مدتی قبل از این جنایت، فردی در ورامین به قتل رسیده و متهم به قتل این پرونده بازداشت شده بود، در ادامه یکی از دوستان متهم به قتل، در فضای مجازی، به مقتول اهانت می‌کرده که چهار نفر از دوستان و بستگان مقتول با هم تصمیم به گوشمالی فرد اهانت‌کننده گرفته و با تهیه سلاح کلاشنیکف و قمه، در آن شب از ورامین راهی محله مسعودیه تهران شده بودند.

متهمان در ادامه، بدون بررسی اینکه فرد مذکور در محل حضور دارد یا خیر، خیابان، پیاده‌رو و قهوه‌خانه‌ای که شخص مذکور معمولاً در آن حضور داشت را به رگبار گلوله بستند.

تمام متهمان پرونده که سه نفر از آنها پسرعموها و یک نفر از دوستان مقتول ورامینی هستند، چند روز بعد از این حادثه در حالیکه به اقصی نقاط کشور فرار کرده و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته و بعضاً قصد خروج از کشور را داشتند، با سرعت عمل پلیس آگاهی، شناسایی و در عملیاتهای ضربتی بازداشت شدند که پس از تکمیل تحقیقات، هفته گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران مورد محاکمه قرار گرفتند.

زمانی؛ وکیل مدافع اولیای‌دم یکی از مقتولان این حادثه (راننده اسنپ) درباره حکم صادر شده برای متهمان این پرونده گفت: متهم ردیف اول این پرونده به قصاص و شلاق محکوم شد و سایر متهمان نیز به تناسب به حبسهای طولانی مدت، شلاق و تبعید به نقاط بد آب ‌و هوا محکوم شدند.

وی با بیان اینکه متهم ردیف اول در دادگاه انقلاب نیز با عنوان محارب به اعدام محکوم شده است، خاطرنشان کرد: آراء صادره هنوز قطعی نشده و باید در دیوان عالی کشور نیز مورد رسیدگی قرار گیرد و پرونده در آستانه ارسال به دیوان عالی کشور است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۴/۲۳

اخبار مرتبط