سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما:

دولت سیزدهم سفرای انقلابی و دلسوز را به كار بگیرد

عکس خبري -دولت سيزدهم سفراي انقلابي و دلسوز را به كار بگيرد

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم بر روی توسعه روابط با كشور‌های مسلمان كه در همسایگی ایران قرار دارند، متمركز شود، در این جهت باید سفارتخانه‌های فعال، سفرای كارآمد، دلسوز و انقلابی داشته باشیم؛ زیرا این اهداف دست‌یافتنی و اجرایی است و با كمی تفكر و داشتن برنامه راهبردی می‌توان آن‌ها را اجرایی كرد.


محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص سیاست خارجی دولت سیزدهم به خصوص در قبال کشور‌های منطقه گفت: با توجه به تازه نفس بودن دولت سیزدهم، باید در شروع کارخود برای ارتباط با تک تک کشور‌های جهان متناسب با ظرفیت هر کشوری یک نقشه راهبردی داشته باشد؛ زیرا اگر ظرفیت‌ هر کشوری را به خوبی شناسایی کند موجب ایجاد یک ارتباط متوازن در روابط خارجی ایران با کشورهای منطقه می‌شود.

وی با بیان این که دنیا فقط در اروپا خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: برخی کشور‌های همسایه ایران قریب به 500 میلیون نفر جمعیت دارند که اگر با آنها یک ارتباط روان، پایدار، عاطفی و مبتنی بر احترام متقابل داشته باشیم بسیاری از مشکلات در حوزه سیاست خارجی حل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و با ظرفیت‌های فراوان خصوصاً در حوزه اقتصاد است. به عبارت دیگر کشورمان در شاهراه جهان قرار دارد که در نتیجه بسیاری از کشور‌ها تمایل دارند با ایران ارتباط و همکاری داشته باشند.

عباس‌زاده افزود: باید اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم بر روی توسعه روابط با کشور‌های مسلمان که در همسایگی ایران قرار دارند، متمرکز شود و علاوه بر داشتن یک برنامه اصولی برای ارتباط با آنها، در خصوص ارتقاء سطح روابط با کشور‌هایی که سلطه‌گر و سلطه‌جو نیستند نیز تلاش کند. در این جهت باید سفارتخانه‌های فعال، سفرای کارآمد، دلسوز و انقلابی داشته باشیم؛ زیرا این اهداف دست‌یافتنی و اجرایی است و با کمی تفکر و داشتن برنامه راهبردی می‌توان آن‌ها را اجرایی کرد.

وی با اشاره به این موضوع که حدود 80 درصد از انرژی دنیا در خلیج فارس انباشته شده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که امنیت در منطقه با داشتن همکاری و روابط پایدار با کشورهای همسایه ایجاد می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای داشتن یک همکاری و ارتباط درست و اصولی با کشور‌‎های دنیا و منطقه خاورمیانه باید مرزهای ایران برای ورود سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی باز باشد تا بتوانند به ایران آمده و سرمایه‌گذاری کنند. این عمل منجر به ایجاد احساس تعلق در آنها نسبت به ایران می‌شود و سپس امنیت جمهوری اسلامی را نیز امنیت خودشان می‌دانند درغیر این صورت ا

۱۴۰۰/۴/۲۳

اخبار مرتبط