جنگنده كوثر؛ مسلح به دو قبضه موشك فاطر

عکس خبري -جنگنده کوثر؛ مسلح به دو قبضه موشک فاطر

حداكثر سرعت جنگنده كوثر، هزار و ۷۰۰ كیلومتر در ساعت معادل ۱۰ هزار و ۶۰ مایل بر ساعت (۱.۶ ماخ) و برد آن حدود هزار و ۱۰۰ كیلومتر است، این محصول به دو قبضه موشك فاطر مسلح بوده است.


به گزارش نما، نیروی هوایی ارتش جمهور اسلامی ایران با حرکت در مسیر راهبرد «ما می‌توانیم»، انواع جنگنده مجهز به فناوری‌های روز دنیا تولید کرده است.

ساخت جنگنده‌های مُدرن، دست بالای صنعت دفاعی ایران برای ایجاد بازدارندگی و تقویت امنیت پایدار کشور است.

جنگنده «کوثر»، یکی از این دستاوردهای مهم نیروی هوایی در ساخت جنگنده کاملاً ایرانی است، از اویونیک(تجهیزات الکترونیکی هواپیما)، رادار، جهت یابی تا موتور ملی این محصول، ساخت متخصصان جوان کشورمان است.

سیستم مانیتورینگ این جنگنده ایرانی کاملاً بومی بوده و یک دستاورد مهم است.

سامانه کنترل آتش، تجهیزات اویونیکی، رایانه مرکزی، نمایشگرها، رادار چند منظوره بروی جنگنده کوثر نصب شده است، یکی از افتخارات صنعت دفاعی کشور دست یابی به ساخت انواع موتور جنگنده بوده و موتور توربوجت ایران اوج یکی از ویژگی‌های مهم ساختاری جنگنده کوثر است که با نصب بروی این محصول بومی، اوج رسیدن متخصصین ایرانی را به فناوری‌های روز دنیا نشان می‌دهد.

جنگنده کوثر دو کابینه است، طول این محصول به ۱۴.۴۵ متر می‌رسد، ارتفای آن ۴.۸ متر است، وزن این جنگنده ایرانی در مراحل خالی، بارگیری و پروازی متغیر است، وزن خالی آن ۴.۳۴۹ کیلوگرم، وزن بارگیری ۷.۱۵۷ کیلوگرم و بیشینه وزن برخاست این جنگنده ایرانی ۹.۳۱۲ کیلوگرم تخمین زده شده است.

جنگنده کوثر، آشیانه موشک‌های فاطر و بمب خوشه‌ای سیمرغ
حداکثر سرعت جنگنده کوثر، هزار و ۷۰۰ کیلومتر در ساعت معادل ۱۰ هزار و ۶۰ مایل بر ساعت (۱.۶ ماخ) و برد آن حدود هزار و ۱۰۰ کیلومتر است، این محصول به دو قبضه موشک فاطر مسلح بوده و سقف پروازی آن ۵ هزار و ۸۰۰ متر تخمین زده شده است.

منبع: میزان

۱۴۰۰/۵/۲۳

اخبار مرتبط