دبیركل حزب موتلفه اسلامی:

مذاكره برای مذاكره فایده ای ندارد/مذاكره برای نتیجه مفید است

عکس خبري -مذاکره براي مذاکره فايده اي ندارد/مذاکره براي نتيجه مفيد است

دبیركل حزب موتلفه اسلامی گفت: مذاكره برای مذاكره فایده ای ندارد بلكه مذاكره از موضع اقتدار و حفظ مصالح و منافع ملی قابل قبول است به شرط آنكه نتیجه مذاكرات به اقدام برسد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مذاکره برای مذاکره فایده ای ندارد بلکه مذاکره از موضع اقتدار و حفظ مصالح و منافع ملی قابل قبول است به شرط آنکه نتیجه مذاکرات به اقدام برسد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، دکتر اسدالله بادامچیان که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، افزود: 8 سال مذاکرات دولت قبلی که از موضع ضعف و انفعال بود در رفع تحریم ها و حتی برآورده ساختن خواسته های دولت آقای روحانی نتیجه ای نداشت و تکرار آن مذاکرات بی حاصل هیچ فایده ای ندارد.
وی تصریح کرد: اگر آمریکا رفع تحریم کند و ایران راستی آزمایی کند که آمریکا به راستی از طریق مذاکره می خواهد روابط بین ایران و آمریکا بر اساس مبانی غیر سلطه ای برقرار گردد و حقوق حقه ایران را که ظالمانه غصب کرده بازگرداند، آنگاه چنین مذاکره ای نتیجه بخش خواهد بود.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اظهارات اخیر دکتر ظریف گفت: وی به عنوان مسوول اصلی مذاکرات برجامی تحلیل صحیح خود را از دوران مسوولیت تدوین و اعلام نماید و هرجا اشتباه کرده از ملت و روح بلند امام و شهدا عذرخواهی کند و در پی جبران برآید.
وی افزود: دکتر ظریف اکنون که دیگر وزیر دولت نیست به عنوان یک دیپلمات به صراحت نظر خود را درباره مذاکرات مطرح کند و نظر مشورتی خود را در جبران اشتباهات و خطاهای گذشته بیان کند و مواردی را که نمی توان علتی بیان کرد به مسوولان دولت فعلی ارائه دهد.
بادامچیان تاکید کرد: کشاندن موضوع به واژه ها و مواردی چون تعلیق یا لغو و مواردی از این دست یک خط انحرافی است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره روابط ایران و عربستان اظهار داشت: تا زمانی که سران عربستان سعودی تابع آمریکای مستکبر باشند یا علیه ملت مظلوم یمن مرتکب جنایت می شوند، ایران نمی تواند بر طبق موازین اسلامی و مبانی روابط صحیح دولتها در صحنه بین الملل با آنها رابطه برقرار کند مگر آنکه این روابط موجب شود که دولت سعودی، تجاوز به یمن را متوقف و بر حسب منافع و مصالح ملت مسلمان عربستان، اشتباهات گذشته را جبران نماید.
بادامچیان در ادامه از تحرکات دیپلماتیک وزیر امور خارجه و سفرهای اخیر وی به ویژه سفر به لبنان در امتداد سیاست عرضه سوخت تقدیر کرد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو به دولتهای ترکیه و باکو متذکر شد که منافع ملی کشورهای این منطقه حساس در داشتن روابط قوی و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است.
وی تاکید کرد: ایران قدرت کافی را برای حفظ منافع ملی خود دارد و ضمن مراقب در برابر توطئه های آمریکا و برخی استعمارگران اروپایی و صهیونیسم برای اختلاف افکنی در منطقه، به بیگانگان و دشمنان اسلام اجازه شیطنت در مرزها و متطقه را نمی دهد.
وی همچنین گفت: ایران حتما حضور نمایشی تروریستهای صهیونیست و حامیان آنها را تحمل نمی کند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به جنایت داعش در مسجد قندوز افعانستان، ضمن تسلیت به خانواده های عزادار و طلب علو درجات برای شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه گفت: دولت افغانستان باید با قاطعیت مسببان این جنایت را مجازات کند و جلوی این جنایتکاران را بگیرد.
وی افزود: قطعا ناامنی، ایجاد جنگ و انتقام جویی در بین مردم مظلوم افغانستان ریشه در توطئه های آمریکایی غربی دارد و اگر حاکمان فعلی افعانستان بخواهند در حکومت بمانند راهی جز از بین بردن ناامنی و ریشه کنی تروریسم ندارند.
بادامچیان در بخش دیگری از این گفتگو انتصاب دکتر صالح آبادی را به ریاست بانک مرکزی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که در وظایف اساسی به ویژه اسنقرار نظام بانکی و پولی متناسب با گام دوم انقلاب، حفظ قدرت پول ملی و برابری متعادل ارز و ریال موفقیتهای سریع چشمگیر داشته باشد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با تقدیر از دولت در مقابله با کرونا، از دولت خواست طرح تامین معیشت مردم را همزمان با مهار کرونا، به اجرا در آورد.
بادامچیان همچنین موفقیت های ارزشمند کشتی گیران کشورمان در مسابقات بین المللی را تبریک گفت.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه درگذشت مجاهد انقلابی و پدر شهید، مبارز مومن و خستگی ناپذیر و از یاران دیرینه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و موتلفه اسلامی مرحوم حاج مهدی سعیدمحمدی را به ولی امر مسلمین و یاران او در موتلفه اسلامی و در سایر تشکلها و نهادهای انقلاب اسلامی و به خانواده و بستگان وی تسلیت گفت.
بادامچیان در پایان یاد و خاطره امام راحل و همه شهدا و یاران نهضت امام که در مهر 1341 در برابر توطئه عمیق و پیچیده آمریکا و دربار طاغوت فعالیت را آغاز کردند، گرامی داشت.


۱۴۰۰/۷/۲۰

اخبار مرتبط