الجزایر مشتاق تقویت ارتباط با سوریه است

عکس خبري -الجزاير مشتاق تقويت ارتباط با سوريه است

سفیر الجزایر در دمشق گفت كه كشورش مشتاق تقویت پل‌های ارتباطی با سوریه است.



به گزارش نما، «حسن تهامی»، سفیر الجزایر در دمشق در گفت و گو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: انقلاب آزادیبخش الجزایر نتیجه مقاومت‌های متوالی مردمی علیه استعمار در این کشور و در راس آن مقاومت «امیر عبدالقادر الجزایری» است.


وی افزود: اقامت امیر عبدالقادر در دمشق روابط تاریخی میان الجزایر و سوریه را تقویت کرد.

تهامی تاکید کرد که روابط دمشق و الجزایر همواره با انسجام مردمی و اشتیاق مستمر رهبری دو کشور برای تقویت پل‌های ارتباطی، مشورتی و هماهنگی بین آنها همراه بوده است.

سفیر الجزایر در سوریه گفت: « دیپلماسی الجزایر موفق شد جایگاه بین المللی خود را قبل و بعد از استقلال تثبیت کند».

تهامی اظهار داشت: اصول ثابت سیاست خارجی الجزایر مبتنی بر احترام به استقلال و حاکمیت سایر کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها است.

وی گفت که الجزایر مشتاق تقویت پل‌های ارتباطی با سوریه است.

امضای یادداشت تفاهم بین سوریه و پاکستان

سوریه و پاکستان روز یکشنبه یادداشت تفاهمی برای تشکیل کارگروه مشترک در امور بازرگانی و اقتصادی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ها و مقامات ذیربط در دو کشور را امضا کردند.

هدف از این قرارداد یافتن ساز و کاری برای پیگیری توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به‌ویژه در خصوص اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری، انعقاد معاملات تجاری، برپایی نمایشگاه ها و مجامع و کشف فرصت ها و زمینه های همکاری، است.

سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت که کمیته‌های کاری مشترک بین سوریه و پاکستان ابزار مهمی برای ارتقای سطح روابط تجاری بین دو کشور خواهد بود.

سفیر پاکستان در دمشق نیز با اشاره به روابط عالی برادرانه و ریشه دار بین کشورش و سوریه تاکید کرد: این یادداشت تفاهم افق‌های جدیدی را برای همکاری در زمینه اقتصادی باز و مبادلات تجاری دوجانبه را فعال خواهد کرد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۸/۱۰

اخبار مرتبط