محسن علیزاده در گفتگو با نما:

عرضه سهام شركت‌‏های دولتی در بازار سرمایه ادامه دارد/ / به دنبال استقلال بازار سرمایه هستیم

عکس خبري -عرضه سهام شركت‌‏هاي دولتي در بازار سرمايه ادامه دارد/ / به دنبال استقلال بازار سرمايه هستيم

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: به نظر می‌رسد دولت از عزم جدی برای عرضه سهام شركت‌های باقی مانده خود به بازار سرمایه دارد و مجلس هم می كوشد سهام این شركتها به بازار سرمایه عرضه شود و بخش عمده‌ای از نگرانی مردم در این بازار برطرف شود.

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "نما" با اشاره به راهکارهای بهبود شرایط بازار سرمایه گفت: دولت برای اینکه کسری بودجه خود را تامین کند به اندازه کافی اوراق عرضه کرده و بدهی به مردم دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین لازم است که دولت بیاید و اقدام به عرضه سهام شرکت‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ خود در بازار سرمایه کند چراکه این شرکت‌های بزرگ به علاوه وزارت نفت در سایر وزارتخانه ها هم موجود هستند که باید سهام آنها توسط دولت در بورس عرضه شود.

علیزاده با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت از عزم جدی برای عرضه سهام شرکت‌های باقی مانده خود به بازار سرمایه دارد بیان داشت: با این حال مجلس هم همین انتظار را از دولت دارد و می کوشد سهام این شرکتها به بازار سرمایه عرضه شود و بخش عمده‌ای از نگرانی مردم در این بازار برطرف شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی تصریح کرد: همچنین این اقدام می‌تواند بخش عمده‌ای از کسری بودجه دولت را برطرف کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیق و تفحص از بازار سرمایه اظهار داشت: ما در این تحقیق و تفحص به دنبال شناسایی خلأهای قانونی هستیم و می‌کوشیم عوامل دخیل در قیمت‌گذاری دستوری را شناسایی و به مجلس و مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ما می‌کوشیم در این تفحص مسببان آسیب رساندن به سرمایه های مردم را شناسایی کنیم ،بیان داشت: با این حال ما اصلاح بخشی از قوانین بازار سرمایه را به طور دقیق در کمیسیون و کمیته بازار سرمایه این کمیسیون دنبال می‌کنیم و در پی استقلال سازمان بورس هستیم.

۱۴۰۰/۸/۲۵

اخبار مرتبط