نسخه چاپی

دادوستد ۲۳۲ میلیون گواهی سپرده كالایی در بورس كالا طی ۱۱ ماه

عکس خبري -دادوستد ??? ميليون گواهي سپرده کالايي در بورس کالا طي ?? ماه

دادوستد ۲۳۲ میلیون گواهی سپرده كالایی به ارزش بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال در بورس كالا طی ۱۱ ماه گذشته به ثبت رسیده است.

به گزارش نما، از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه معامله گران در بازار مالی بورس کالای ایران ۲۳۲ میلیون و ۲۴ هزار گواهی سپرده کالایی را بر پایه ۱۲ دارایی پایه به ارزشی بیش از ۸۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال دادوستد کردند که در میان آنها سیمان با کسب سهم ۴۰ درصدی بیشترین حجم معاملات را رقم زد و سکه طلا از نظر ارزش معاملاتی در بالاترین جایگاه ایستاد.

این گزارش می‌افزاید: در بازه زمانی مورد بررسی، ۹۲ میلیون و ۷۰۹ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزشی بیش از ۴۹۶ میلیارد ریال در بازار مورد معامله قرار گرفت.

در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده زعفران نگین نیز ۸۱ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۱۶۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال معامله شد تا با این آمار معاملاتی، زعفران نگین به ترتیب ۳۵ و ۲۵ درصد از حجم و ارزش کل اوراق معامله شده را به خود اختصاص دهد.

ارزش معامله ۵۴ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به رقم ۶۳ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال نزدیک شد تا این دارایی با کسب سهم ۷۴ درصدی از نظر ارزش معاملاتی در صدر بازار خوش بدرخشد. سکه طلا ۲۴ درصد از حجم کل معاملات ۱۱ ماهه را نیز از آن خود کرد.

در نماد معاملاتی انبارهای زعفران پوشال نیز تعداد ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۵۸۶ گواهی سپرده کالایی به ارزش تقریبی ۳۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

معامله ۳۴۹ هزار و ۱۱۹ گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزش ۱۵۵ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریالی را در پی داشت و ارزش دادوستد ۱۹۰ هزار و ۱۷۹ گواهی سپرده میلگرد نیز به رقم ۲۷.۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین در دوره ۱۱ ماهه امسال ۱۰۴ هزار و ۸۸۰ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی در حالی خرید و فروش شد که ارزش آن به رقم ۱۷۲ میلیارد ریال نزدیک شد و معامله گران با خرید و فروش ۱۰۲ هزار و ۲۴۰ گواهی سپرده زیره سبز نیز ارزش ۷۴.۶ میلیارد ریالی را در بازار رقم زدند.

این در حالی است که ثبت معامله ۲۸ هزار و ۸۳ گواهی سپرده کشمش تیزابی و ۲۶۷۸ گواهی سپرده کشمش سبز در مجموع به رقم ۷.۹ میلیارد ریال نزدیک شد.

این گزارش می افزاید: در دوره ۱۱ ماهه امسال معامله گران با ثبت معامله ۶۹۷۸ گواهی سپرده رطب مضافتی و ۳۶۲۹ گواهی سپرده نخود در مجموع ارزش بالغ بر ۲.۴ میلیارد ریالی را نیز در بازار مالی بورس کالای ایران رقم زدند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...