جعفر قادری در گفتگو با نما:

دولت لایحه جامع ساماندهی بورس را به مجلس ارائه كند

عکس خبري -دولت لايحه جامع ساماندهي بورس را به مجلس ارائه کند

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نمایندگان طرح‌هایی برای ساماندهی بازار بورس تدوین كردند اما بهتر است دولت لایحه‌ای برای ساماندهی بازار بورس به مجلس ارائه كند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما» با تأکید بر ضرورت ساماندهی بازار بورس اظهار داشت: متأسفانه حبابی در بازار بورس شکل گرفت که به یکباره ترکید و شاید امکانپذیر نباشد که بازار سرمایه به حالت اولیه خود بازگردد.

وی بیان کرد: باید ایرادات و اشکالاتی که در کار بورس وجود دارد، رفع شود. ما در حال حاضر شاهد عدم شفافیت در بازار بورس هستیم که باید این مشکل مرتفع شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: علاوه بر این، وزارت اقتصاد و دستگاه‌های ذیربط باید اقدامات عاجل را انجام دهند تا بازار سرمایه به ثبات برسد و اعتماد مردم به این بازار جلب شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون وزارت اقتصاد و اموردارایی عملکرد مطلوبی در بهبود وضعیت بورس نداشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکسری موانع و مشکلات قانونی وجود دارد که باید در مجلس شورای اسلامی حل شود و حل این مشکلات تأثیر زیادی در بهبود وضعیت بازار بورس دارد.

قادری تأکید کرد: گاهی‌اوقات قیمت‌گذاری‌های دستوری، مشکلاتی را برای بازار سرمایه به وجود آورده که باید این قیمت گذاری‌های دستوری حذف شود. علاوه بر این، باید سران قوا هم جلسه‌ای را برای بحث و بررسی درباره راهکار‌های رفع مشکل بورس برگزار کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی برای ساماندهی بازار بورس تدوین کردند، اظهارداشت: با وجود تدوین این طرح‌ها، ممکن است مجلس همه ابعاد، زوایا و مشکلات بازار بورس را به درستی مدنظر قرار ندهد لذا بهتر است دولت لایحه‌ای برای ساماندهی بازار بورس به مجلس ارائه کند.

۱۴۰۰/۸/۲۶

اخبار مرتبط