حجت‌الاسلام تویسركانی در گفتگو با نما:

بسیج سپربلای مردم است

عکس خبري -بسيج  سپربلاي مردم است

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: بسیج سپر جان مردم است و یك مجموعه بی‌نظیر در جهان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: در حقیقت بسیج به معنای متن مردم است. بسیج اقیانوس بی‌نهایت و بی‌کرانی است که در آن خلاقیت‌ها و استعدادهای فراوانی نهفته شده که بروز و ظهور آن محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

وی در ادامه گفت: برای بسیج اصلاً خستگی معنا ندارد. وقتی امام خمینی(ره) بسیج را لشکر مخلص خدا تعبیر می‌کنند این بدین معناست که بسیج بدون چشم‌داشتی به دنیا درصدد خدمت به خلق خدا و اعتلای دین اسلام و گسترش باورها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بسیج متعلق به جناح خاصی نیست و رفتارهای حزبی از خود بروز نمی‌دهد و با محوریت ولایت فقیه برای رفع محرومیت و کمک به مردم و کشور پا به عرصه جهاد می‌گذارد.

تویسرکانی معتقد است؛ هرکجا خلأیی وجود دارد و یا کشور با مشکلی مواجه است، بسیج پا به عرصه می‌گذارد و با روحیه جهادی و استکبارستیزی و مردمی خود برای رفع خلأها تلاش می‌کند.

وی درباره نقش بسیج در رفع تهدیدات نرم و سخت بیان داشت: در دفاع مقدس بسیج با تکلیفی که برای خود مشخص کرده بود پا به عرصه مقابله با دشمن بعثی و حامیان آن گذاشت تا مبادا ناموس، دین و شرف ایرانی مورد خدشه قرار بگیرد و همین نگاه سبب شد تا دفاع مقدس را سربلند پشت سر بگذاریم. امروز با توجه به متنوع شدن جنبه‌های تهدید پا به عرصه جنگ نرم و تهدیدات نرم گذاشته و برای اینکه مانع نفوذ فرهنگی دشمن شود، برنامه و راهکار ارائه می‌دهد و حتی به مقابله با این تهدیدات می‌پردازد.

این مقام مسئول تأکید کرد که بسیج سپر جان مردم است. انصافاً بسیج یک مجموعه بی‌نظیر در جهان است. این مجموعه بی‌‎نظیر بدون پول و مقام و بدون امکانات مادی فقط و فقط به دنبال حل مشکلات مردم و دفاع از کشور و انقلاب است. امروز هرکه یک قدمی را بر می‌دارد، در قبالش پول می‌خواهد اما بسیجی‌ها این‌چنین نیستند.

تویسرکانی در پایان گفت: توصیفاتی که رهبر انقلاب و امام راحل در وصف بسیج به کار می‌برند، اصلاً توصیف‌های شاعرانه نیست، بلکه توصیف‌هایی مبتنی بر حقیق خارجی است. به عبارت دیگر آنچه را که بسیج انجام می‌دهد، بیان می‌کنند.

۱۴۰۰/۹/۲

اخبار مرتبط