حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با نما :

تبعات اقتصادی و اجتماعی حذف ارز ترجیحی مشخص نیست/ مسیر مطمئنی برای رسیدن یارانه به نیازمندان وجود ندارد

عکس خبري - تبعات اقتصادي و اجتماعي حذف ارز ترجيحي مشخص نيست/ مسير مطمئني براي رسيدن يارانه به نيازمندان وجود ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز برای تبعات اجتماعی و اقتصادی حذف ارز۴۲۰۰ فكری نشده و همه ابعاد آن برای مجلس روشن نیست.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما» با بیان اینکه ادامه روند استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زا است، گفت: متاسفانه ارز۴۲۰۰ تومانی رانت بسیار بزرگی را برای یک عده خاص فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ما در قالب این فرآیند به هدف اصلی در این حوزه دست پیدا نکردیم، بیان داشت: بُعد دوم این مسئله این است که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود تبعات اجتماعی و اقتصادی آن چه خواهد شد چرا که هنوز برای تبعات اجتماعی و اقتصادی آن فکری نشده و همه ابعاد آن برای مجلس روشن نیست.

این نماینده مجلس ضمن تاکید مجدد بر این نکته که کم و کیف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز برای مجلس روشن نشده است، اظهار داشت: هنوز معلوم نیست پیرو حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه مسیر مطمئنی برای رسیدن ۷ کالای اساسی به دست فقرا و نیازمندان جامعه مد نظر قرار گرفته است و آیا مسیر مطمئنی وجود دارد و یا خیر؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده نگرانی مجلس به بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باز می‌گردد، تصریح کرد: مجلس در این مسئله تاکید دارد آیا پیرو حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مسیر به نحوی طراحی می‌شود که به صورت قطعی و یا به صورت کارت، کالا به دست مردم برسد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین متاسفانه پیوست مطمئن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پیرو لایحه دولت به مجلس ارائه نشد و به همین دلیل هم مجلس با آن مخالفت کرد چرا که به هر دلیلی نمی‌شود در تاریکی تیرانداخت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به دلیل حساسیت این مسئله ما منتظریم ابعاد این مسئله به خوبی تبیین و روشن شود و بعد از آن در این بخش تصمیم گیری کنیم.

۱۴۰۰/۹/۲

اخبار مرتبط