هنرمندان فلسطینی جشنواره پاریس را تحریم كردند

عکس خبري -هنرمندان فلسطيني جشنواره پاريس را تحريم کردند

دو هنرمند فلسطینی اعلام كردند، به دلیل حضور گروه صهیونیستی در یك جشنواره پاریس، از شركت در آن انصراف داده‌اند.

به گزارش نما، دو هنرمند فلسطینی از انصراف خود از جشنواره «Arabofolies» که توسط موسسه جهان عرب در پاریس برگزار می‎شود، خبر دادند.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، این دو نفر اعلام کردند، اقدام مذکور را در اعتراض به حضور گروه صهیونیست و در پاسخ به دعوت جنبش فلسطینی ویژه تحریم دانشگاهی و فرهنگی رژیم صهیونیستی « PACBI» انجام داده‌اند.

جنبش فلسطینی ویژه تحریم رژیم صهیونیستی هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از هنرمندان و دانشگاهیان عرب و فلسطینی‌ها خواسته بود با اعمال فشار بر برگزارکنندگان این جشنواره، حضور گروه اسرائیلی در آن را لغو کنند و در صورت عدم موافقت با این امر، جشنواره مذکور را تحریم کنند.

«علاء ابودیاب» استندآپ کمدین فلسطینی در صفحه فیسبوک خود نوشت: بنا به آنچه در بیانیه جنبش تحریم آمده بود از ارائه نمایشی که قرار بود در هجدم دسامبر در پاریس داشته باشم عذرخواهی میکنم.

«سهاد الخطیب» دیگر هنرمند عرب نیز با انتشار یک ویدئو از انصراف از حضور در این جشنوار خبر داد و از دیگران نیز خواست همین کار را انجام دهند.

در سال‌های اخیر اقدامات مختلف سیاسی، ورزشی ، فرهنگی و غیره در رد مشروعیت رژیم صهیونیستی بیشتر شده است.

چندی پیش، یک هیأت پارلمانی الجزائر در نشستی در اروپا شرکت کرده، نشستن پشت سر هیأت صهیونیستی را نپذیرفت و برگزارکنندگان مراسم مجبور به تغییر محل صندلی‌ها شدند

همچنین، «فتحی نورین» جودوکا الجزایری در مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ حاضر به مسابقه مقابل نماینده رژیم صهیونیستی نشد و بهای آن را پرداخت کرد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۳

اخبار مرتبط