سلامتی بازیكنان تاجیكستانی مدنظر پرسپولیس تایید شد

عکس خبري -سلامتي بازيکنان تاجيکستاني مدنظر پرسپوليس تاييد شد

وضعیت دو بازیكن تاجیكستانی پرسپولیس همچنان نامشخص است.

به گزارش نما، دو بازیکن تاجیکستانی تیم فوتبال پرسپولیس در بازی بعدی این تیم برابر صنعت‌نفت آبادان نیز قادر به همراهی سرخ‌پوشان پایتخت نخواهند بود و این خبر خوبی برای گل‌محمدی و کادر فنی سرخ‌پوشان نیست. «منوچهر صفروف» و «وحدت حنانوف»، ۲ بازیکن تاجیکستانی، از حدود ۲۰روز پیش برای عقد قرارداد با پرسپولیس به تهران آمدند؛ اما حل‌نشدن مشکل گابریل کالدرون و بسته‌بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه، منجر شده است این بازیکنان نیز در بلاتکلیفی به سر ببرند.

این درحالی است که مربیان پرسپولیس امیدوار بودند که بعد از پایان تعطیلی لیگ و از هفته پنجم بتوانند از این بازیکنان استفاده کنند، اما حالا برای دومین بازی پیاپی، پرسپولیس نمی‌تواند از این ۲ بازیکن که در پست دفاع بازی می‌کنند، استفاده کند. مسئولان باشگاه پرسپولیس هم‌اکنون منتظر دریافت تأییدیه پرداخت مطالبات گابریل کالدرون هستند تا برای بازشدن پرونده نقل‌وانتقالاتی اقدام کنند و سپس برای ثبت قرارداد این ۲ بازیکن ملی‌پوش تاجیکستانی، کارهای نهایی را انجام دهند.


چرا پرسپولیس به این ۲ بازیکن نیاز دارد؟

پرسپولیس که در این فصل وضعیت ایدئال گذشته را ندارد، با ۸‌امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد و این درحالی است که سرخ‌پوشان تنهاتیمی هستند که در این فصل هنوز کلین‌شیت نکرده‌اند! تیمی که در فصول گذشته به استحکام و اقتدار خط دفاعی خود می‌بالید و بارها کلین‌شیت کرده بود، تنها تیمی است که در همه بازی‌ها گل خورده و این به‌خاطر سیستم جدید سه‌دفاعه گل محمدی است؛ سیستمی که فعلا در پرسپولیس با این بازیکنان جواب نداده است، اما اوضاع در تمرینات طور دیگری پیش می‌رود. ۲ بازیکن تاجیک قرمزها متخصص بازی کردن در این نوع سیستم هستند و با عملکرد خوبی که در تمرینات داشته‌اند، گل‌محمدی را حسابی راضی و خوش‌حال کرده‌اند.

اکنون سرمربی قرمزها بی‌صبرانه پیگیر حل مشکل این ۲ نفر است و می‌خواهد ببیند وضیعت آن‌ها در بازی رسمی چگونه خواهد بود و با این سیستم پرسپولیس می‌تواند فصل را ادامه بدهد یا باید از سر ناچاری به همان بازی دفاع چهارنفره برگردد. یحیی گل‌محمدی از سیستم سه‌دفاعه استقبال کرده است و در بازی قبلی نیز مقابل مس رفسنجان با همین آرایش پا به میدان گذاشت، اما مشخص نیست در بازی پیش‌رو نیز از این آرایش بهره می‌برد یا با توجه به درپیش‌بودن شهرآورد و چند بازی خانگی به سیستم چهاردفاعه بازخواهد گشت. پرسپولیس طبق قرعه باید در هفته هشتم لیگ به‌مصاف استقلال برود و بی‌تردید یحیی به ۲ بازی آینده‌اش به‌عنوان بازی‌هایی برای پیداکردن شرایط مناسب در شهرآورد ۹۷ نگاه خواهد کرد.


کلید کالدرون

حل مشکل ۲ بازیکن تاجیک، در گرو پرداخت پول کالدرون و دستیارش است که هنوز در پیچ‌وخم قرار دارد. قرار بود طلب کالدرون در روزهای گذشته به حساب این مربی واریز شود؛ اما به‌دلیل مشکلات بانکی، این اتفاق هنوز نیفتاده است و به‌همین‌دلیل پرسپولیس همچنان با مسئله کالدرون درگیر است و تازمانی که این مشکل حل نشود، خبری از بازیکنان تاجیک نخواهد بود؛ موضوعی که عصبانیت سرمربی پرسپولیس را به‌همراه داشته و کاسه صبر او را لبریز کرده است. سرمربی سرخ‌پوشان که به دلیل نتایج این تیم در ۵ هفته ابتدایی زیرفشار است، از مجید صدری، سرپرست باشگاه، خواسته است تا اجازه تأخیر در روند پایان‌یافتن محرومیت این باشگاه را ندهد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس قول داده بود بازیکنان تاجیکستانی می‌توانند مقابل مس رفسنجان بازی کنند، اما صفروف و حنانوف همچنان با محرومیت باشگاه پرسپولیس روبه‌رو هستند تا فقط نظاره‌گر عملکرد هم‌تیمی‌های خود باشند. این محرومیت به‌طورقطع تا بازی با صنعت‌نفت آبادان ادامه خواهد داشت و آن‌ها در هفته ششم نیز غایب خواهند بود تا عصبانیت یحیی از نداشتن تازه‌واردهای آسیایی‌اش به اوج برسد. باید دید وعده جدید مجید صدری برای حل مشکل پرداخت طلب کالدرون تا شنبه هفته آینده، به کجا ختم می‌شود و پرسپولیس چه زمانی از بند محرومیت نقل‌وانتقالاتی خلاص خواهد شد.

منبع: میدان نیوز

۱۴۰۰/۹/۳

اخبار مرتبط