آراستگی و تناسب اندام

چگونه ریزش مو را با آب پیاز درمان كنیم؟

عکس خبري -چگونه ريزش مو را با آب پياز درمان کنيم؟

برای كسانی كه می خواهند از آب پیاز برای بهبود و سلامت موها یا افزایش رشد مجدد آنها استفاده كنند، این فرآیند بسیار آسان است.

به گزارش نما، شایع ترین علت ریزش یا نازک شدن موها، یک بیماری ارثی به نام آلوپسی آندروژنتیک است.چگونه ریزش مو را با آب پیاز درمان کنیم؟

همچنین این مشکل ممکن است به عنوان یکی از عوارض جانبی برخی از داروها یا به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد.

یکی از درمان های خانگی که بسیاری از مردم در مورد آن چیزی نشنیده اند، آب پیاز می باشد.

تاثیر آب پیاز بر رشد مجدد مو

پیاز حاوی مواد معدنی خاصی است که ممکن است برای مو مفید باشد.

افرادی که به پیاز حساسیت دارند نباید از آب پیاز برای موهای خود استفاده کنند.

اگر بوی پیاز برای شما آزار دهنده است، می توانید به آن آب لیمو یا گلاب اضافه کنید.

هر چند آب پیاز یک داروی خانگی محبوب است، تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود آیا آب پیاز به عنوان یک روش جلوگیری از ریزش مو عمل می کند یا خیر.

روش استفاده از آب پیاز برای رشد مو

مواد مغذی موجود در آب پیازی که بر روی موها استفاده می شود، ممکن است فولیکول های مو را تغذیه کنند و این باعث افزایش حجم، درخشش و تقویت قدرت مو می شود. همچنین موادمغذی اضافی ممکن است باعث کاهش شکستگی و نازک شدن موها شود.

علاوه بر آماده سازی، استفاده از آب پیاز همچنین ممکن است باعث رشد موهای جدید مو در بعضی از افراد شود.

دلایلی که آب پیاز ممکن است به بهبود سلامت موها کمک کند عبارتند از:

1. آب پیاز یک رژیم غذایی سولفور

یک تئوری درباره اینکه چگونه آب پیاز می تواند به رشد موها کمک کند این است که پیاز حاوی رژیم غذایی سولفور می باشد. سولفور یکی از مرسوم ترین مواد معدنی در بدن می باشد. این ماده برای تولید آنزیم ها و پروتئین کافی در بدن مورد نیاز است. سولفور همچنین در کراتین یافت می شود که یکی از اجزای تشکیل دهنده مو می باشد. سولفور موجود در آب پیاز می تواند مواد مغذی لازم برای رشد موها را فراهم کند. این ماده همچنین ممکن است فاز رشد موها را افزایش دهد.

2. آب پیاز دارای خصوصیات آنتی باکتریایی

پیاز دارای خواص آنتی باکتریال می باشد که می تواند با عفونت های پوست سر مبارزه کند. در بعضی موارد، عفونت پوست سر می تواند باعث ریزش موها شود. پوست سر سالم شانس بیشتری برای داشتن فولیکولهای موی قدرتمند خواهد داشت.

3. آب پیاز دارای آنتی اکسیدان ها

پیاز حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها می باشد. آنتی اکسیدانها به نظر می رسد می توانند از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت نمایند. رادیکال های آزاد به نظر می رسد به نوعی با فرآیند سالخوردگی در ارتباط باشند. به عنوان مثال، رادیکال های آزاد می توانند فولیکول موها را تخریب کرده و منجر به نازک شدن و ریزش آنها شوند. مهار کردن یا کاهش میزان رادیکال های آزاد می تواند آسیب وارد شده به فولیکول موها را کاهش دهد.

نحوه استفاده از آب پیاز برای بهبود و سلامت مو

برای کسانی که می خواهند از آب پیاز برای بهبود و سلامت موها یا افزایش رشد مجدد آنها استفاده کنند، این فرآیند بسیار آسان است.

برای تهیه آب پیاز، افراد باید از این روال پیروی کنند (چگونه آب پیاز را بگیریم)

حدود چهار عدد پیاز را پوست کرده و خرد کنید.

با فشردن یا استفاده از آب میوه گیری، عصاره (آب) پیاز را از آن جدا نمایید.

یک راه دیگر قرار دادن تکه های پیاز در خردکن و تبدیل نمودن آن به صورت یک خمیر است. این خمیر را در یک کیسه کوچک ریخته و فشار دادن آن برای جدا سازی آب پیازها می باشد سپس آب پیاز را بر روی پوست سر یا ریشه موها بمالید.

افزودن چند قطره روغن عصاره ای (عطری) نیز می تواند به کاهش بوی موجود در آب پیاز کمک کند. روغن های عصاره ای نعنا، رزماری و اسطوخودوس می توانند گزینه های مناسبی برای این منظور باشند.

در حال حاضر هیچ محصول تجاری مانند شامپو که حاوی آب پیاز باشد وجود ندارد. با این وجود آب پیاز و عصاره مایع پیاز که به صورت تجاری تهیه شده باشند برای افرادی که مایل به تهیه آن در منزل نیستند، در بازار موجود است.

عوارض جانبی آب پیاز برای مو

حتی با وجود عدم مصرف پیاز به صورت خوراکی، تماس آن با پوست می تواند در افرادی که نسبت به آن حساسیت دارند، علائمی را بوجود آورد. آب پیاز همچنین می تواند بر روی پوست افرادی که به آن حساسیت نیز ندارند، باعث قرمز شدن و ایجاد خارش شود. برای اطمینان از این که آب پیاز باعث آزردگی قابل توجهی نمی شود، ابتدا آن را بر روی یک قسمت از پوست سر استعمال کرده و در صورت عدم بروز علائم، آن را بر روی کل پوست سر استفاده نمایید.

بعضی افراد ممکن است در استفاده از آب پیاز برای رشد مجدد موها یا تقویت و آماده سازی آنها موفق باشند در حالی که سایرین نتایج خوبی بدست نیاورند.

همچنین، استفاده از آب پیاز باعث رشد سریع موها نخواهد شد. باید از این ماده دو بار در روز و برای مدت چندین هفته استفاده نمایید تا ببینید آیا نتایج مثبتی به همراه دارد یا خیر.

تحقیقات در این زمینه محدود هستند بنابراین مشخص نیست که رشد موها ادامه پیدا کرده و یا در صورت توقف مصرف آب پیاز، شرایط به وضعیت قبل بازگشت خواهد نمود.

سخن پایانی اینکه استفاده از آن آب پیاز به عنوان یک درمان برای موها، احتمالاً یک درمان معجزه گر برای ریزش موها محسوب نمی شود. با این وجود، به نظر می رسد این روشی ایمنی برای بسیاری از افرادی باشد که نسبت به پیاز حساسیت ندارند. عوارض جانبی این ماده به نظر بسیار کم می رسد.

استفاده از آن آسان بوده و هزینه چندانی نیز ندارد. حتی اگر استفاده از آب پیاز باعث رشد بسیار زیاد موهای شما نشود، بدون شک به موهای فعلی شما نیز آسیبی نخواهد رساند بنابراین، برای افراد مبتلا به ریزش مو، استفاده از آب پیاز می تواند یک درمان محتمل خانگی محسوب شود که ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: سلام دنیا

۱۴۰۰/۹/۴

اخبار مرتبط