شهرك نشین صهیونیستی شهرك صهیونیستی قدس نمایه

عکس خبري -شهرک نشين صهيونيستي شهرک صهيونيستي قدس نمايه

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه با ارسال پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت كه این روز به یك تریبون جهانی تبدیل شده است كه آرمان فلسطین را در اذهان جامعه جهانی زنده نگه می‌دارد.

به گزارش نما، سوریه بار دیگر بر مواضع اصولی و قاطع خود در حمایت از مسئله فلسطین، حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و ایجاد کشور مستقل در خاک این کشور به پایتختی قدس تأکید کرد.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه با ارسال پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت که این روز به یک تریبون جهانی تبدیل شده است که آرمان فلسطین را در اذهان جامعه جهانی زنده نگه می‌دارد.

وی با اشاره به تداوم خطراتی که هنوز موضوع فلسطین را تهدید می کند، تصریح کرد، تا به امروز از سوی جامعه بین الملل در پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از مقداد گزارش داد، به خاطر اشغال اراضی عربی، نادیده گرفتن حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، مسئولان رژیم صهیونیستی بازخواست نمی‌شوند، و حتی آمریکا در تیریبونهای بین المللی از این رژیم حمایت می‌کند تا مسئله فلسطین را از بین ببرد.

مقداد تأکید کرد، چتر حمایتی این کشورها از اشغالگران اسرائیلی، عامل اصلی تسریع طرحهای شهرک سازی یهودی در قدس و تلاش این رژیم برای الحاق بخشهای وسیعی از کرانه باختری و جولان اشغالی سوریه است.

وی گفت که استعمار سرزمینهای عربی از رهگذر شهرکسازی صهیونیستی، اعمال خودسرانه و نژادپرستانه این رژیم، نقض فاحش و هدفمند حقوق فلسطینیها و سوریها در اراضی عربی اشغالی، تخریب روستاها و شهرهای اشغالی و کوچاندن ساکنان آن که در حد جنایات جنگی است، محور سیاست مقامات اسرائیلی را تشکیل می دهد.

وزیر خارجه سوریه بر موضع قاطع این کشور در رد و محکومیت اشغال سرزمین‌های عربی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که مخالف هرگونه تصمیم یا اقدامی است که با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد همخوانی نداشته باشد و حقوق فلسطین را حفظ نکند.

مقداد با بیان اینکه کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، مسئولیت و عواقب تداوم جنایات این رژیم را بر عهده دارند، از کشورهای عضو سازمان ملل خواست که مسئولیت خود را در قبال فاجعه مردم فلسطین به عهده بگیرند، برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر گامهای ملموس و جدی بردارند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۹

اخبار مرتبط