تجارب رزمی و توان موشكی حزب الله بالاست

عکس خبري -تجارب رزمي و توان موشکي حزب الله بالاست

یك مقام ركن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به رشد زرادخانه موشكی و تجارب رزمی رزمندگان حزب الله گفت، حزب‌الله برای الجلیل برنامه‌ریزی كرده است.


به گزارش نما، یک مقام رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی به رشد زرادخانه موشکی و راکتی حزب الله و تجارب رزمی رزمندگان حزب االله اشاره کرد.

این مقام اطلاعاتی رژیم اسرائیل که به دلایل امنیتی به نام وی اشاره‌ای نشده در گفت‌وگو با وبگاه «آلگماینر» که روز سه شنبه منتشر شد، گفت که وقتی صحبت از زرادخانه بزرگ حزب‌الله می‌شود، بیش از ۱۴۰۰۰۰ پرتابه تخمین زده می‌شود، و حزب الله می‌داند که موشک‌ها وقتی شلیک می‌شوند، یک سلاح بسیار کاربردی را شکل می‌دهند.
وی افزود، حزب‌الله لبنان از نزدیک حملات موشکی حماس علیه اسرائیل را مطالعه کرده و تلاش کرده است تا بفهمد بهترین راه برای به چالش کشیدن ما در درگیری بعدی چیست. حزب الله همچنین حدود ۱۰۰۰۰۰ خمپاره در مرز مستقر کرده که روستاها و پست‌های خط مقدم ارتش اسرائیل را در شعاع ۱۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد.

این افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «این حجم آتشی است که ما در جنوب توقع آن را نداریم .»

این مقام اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با تاکید بر تجارب نیروهای حزب الله لبنان از حضور در سوریه گفت، حزب الله با تکیه بر تجربیات خود در سوریه، دهه گذشته را صرف برنامه ریزی برای حملات به «الجلیل» کرده و هزاران نیروی مسلح را در منطقه مستقر کرده است.

تجارب رزمی و توان موشکی حزب الله بالاست

وی با ادعای تخریب تونل‌های برون مرزی حزب‌الله توسط ارتش رژیم اسرائیل در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ گفت، حزب‌الله لبنان در حال برنامه‌ریزی حملات زمینی جدید و جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های روزانه ارتش اسرائیل به عنوان بخشی از راهبرد «دستاورد اولیه» است.

بر اساس برآورد ارتش این رژیم در زرادخانه موشکی حزب‌الله انواع موشک وجود دارد و در صورت وقوع یک جنگ دیگر روزانه تا سه هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.

وبگاه صهیونیستی «واللا» در این زمینه گزارش کرد، بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف دارد.

این وبگاه افزود، با گذشت ۱۵ سال از جنگ دوم علیه لبنان (جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶) حزب‌الله پیشرفت کرده و برآوردها حاکی از آن است که در زرادخانه موشکی حزب‌الله، موشک‌هایی از بُرد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر ، موشک‌های هدایت شونده تا برد ۲۰۰ کیلومتر و پهپادهایی که قدرت پرواز تا ۴۰۰ کیلومتر را دارند، وجود دارد.

واللا ادامه داد، ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده، در رویارویی احتمالی آینده با حزب‌الله، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۱۰

اخبار مرتبط