اسماعیلی در گفتگو با نما:

مذاكره را برای «مذاكره» نمی‌خواهیم

عکس خبري -مذاکره را براي «مذاکره» نمي‌خواهيم

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران باید در مذاكرات به این مسئله توجه كند كه مذاكره نباید برای مذاكره باشد و ما نباید اجازه دهیم مذاكرات فرسایشی شود.

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار نما درباره الزامات مذاکرات با گروه ۱+۴، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را به تصویب رساند و ما در این قانون چارچوب و مسیری را که تیم مذاکره کننده کشورمان باید طی کند، مشخص کردیم.

وی بیان کرد: علاوه بر این، فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد الزامات مذاکرات هسته‌ای باید نصب العین مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و ایشان تاکید کردند باید لغو کامل تحریم‌ها پیگیری و این مسئله در عمل هم محقق شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران باید در مذاکرات به این مسئله توجه کند که مذاکره نباید برای مذاکره باشد و ما نباید اجازه دهیم مذاکرات فرسایشی شود.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس ادامه داد: تحریم‌های اعمال شده بر جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد و ظالمانه است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران حتی دارو را هم تحریم کردند و اجازه ندادند دارو به کشور ما وارد شود و حرف اصلی ما آن است که تمام این تحریم‌ها باید لغو شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه مخالف انجام مذاکرات نبوده است و ما از میز مذاکرات فرار نکردیم اما شروط ایران که مهمترینش لغو کامل تحریم هاست، باید محقق شود.

وی متذکر شد: چندی پیش وزیر امور خارجه در مجلس حاضر شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به وی تاکید کردند که باید همه تحریم‌های ایران لغو شود و در مذاکرات نباید ما از خطوط قرمز عبور کنیم و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران هم باید مورد توجه جدی آنان قرار گیرد.

اسماعیلی تاکید کرد: در صورتی که غربی‌ها باز هم خلف وعده کنند و زیر میز مذاکره بزنند، ایران غنی‌سازی ۶۰ درصد را دنبال خواهد کرد.

۱۴۰۰/۹/۱۵

اخبار مرتبط