سیدغنی نظری در گفت و گو با نما:

حذف ارز ترجیحی روی 200 كالا اثر تورمی خواهد داشت

عکس خبري -حذف ارز ترجيحي روي 200 کالا اثر تورمي خواهد داشت

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با حذف ارز 4200 تومانی گفت:در حال حاضر ارز 4200 تومانی به 9 كالای اساسی اختصاص پیدا می‌كند كه اگر این ارز حذف شود این مسئله روی 200 كالای دیگر هم تاثیر تورمی خواهد داشت.

سیدغنی نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «نما»، ضمن مخالفت با حذف ارز 4200 تومانی گفت: نباید به خاطر یک دستمال کل قیصریه را به آتش کشید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید انحرافات در زمینه تخصیص ارز 4200 تومانی برطرف شود، بیان داشت: ما نباید به جای برطرف کردن این انحرافات بیایم و به کل این مسئله را رد کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال حاضر 400 دستگاه نظارتی داریم و می‌توانیم به واسطه این دستگاه‌ها اقدامات نظارتی خودمان را در این بخش انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید به فرآیند ارز 4200 تومانی در کشور ورود کنند، بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی می‌توانند طوری نظارت کنند که ارز 4200 تومانی به جامعه هدف اصابت کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت اگر ارز 4200 تومانی را حذف کند و در ادامه به مردم یارانه بدهد، این فرآیند مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ارز 4200 تومانی به 9 کالای اساسی اختصاص پیدا می‌کند که اگر این ارز حذف شود این مسئله روی 200 کالای دیگر هم تاثیر تورمی خواهد داشت.

این نماینده مجلس بیان داشت: حذف ارز 4200 تومانی هم تورم انتظاری ایجاد کرده و هم باعث فشار بیشتر به طبقات پائین خواهد شد.

وی با بیان اینکه حتی برنامه تخصیص یارانه ناشی از ارز 4200 از سوی دولت مشخص نیست، بیان داشت: ما زمانی گفتیم که مخالف تخصیص بی حساب و کتاب ارز 4200 تومانی هستیم چراکه 115 میلیارد دلار ارز 4200تومانی به 300 هزار بنگاه اقتصادی داده شد که باید حساب و کتاب آن مشخص شود بنابراین ما معتقدیم که باید این ارز با حساب و کتاب به افراد داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ما نباید به خاطر یک بی نماز درب مسجد را ببندیم.

۱۴۰۰/۱۰/۶

اخبار مرتبط