بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با نما:

ارز ۴۲۰۰ تومانی تدریجی حذف شود

عکس خبري -ارز ???? توماني تدريجي حذف شود

عضو كمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت تدریجی صورت پذیرد تا تبعات این مسئله در حین اجرای آن به خوبی دیده شود.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما»، با اشاره به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور بیان داشت: اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی یک تصمیم بزرگ اقتصادی قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی به مانند یک جراحی اجتناب ناپذیر است و البته باید با تمامی جوانب این امر مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: باید ببینیم شاخص‌های اقتصادی از جمله تورم به چه میزان تحت تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار خواهد گرفت لذا در حال حاضر در این بخش اختلاف نظر وجود دارد و برخی این تورم را بین ۶ الی ۲۰ درصد تخمین زده‌اند؛ بنابراین باید به درستی احصا شود که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه تبعاتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت گام به گام و نه به یکباره حذف شود، بیان داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت تدریجی صورت پذیرد تا تبعات این مسئله در حین اجرای آن به خوبی دیده شود لذا در این صورت اگر مشکلاتمان افزایش یافت می‌توانیم تدابیر دیگری را مدنظر قراردهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی یک مدل ارائه یارانه به مردم بود وگرنه ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود خارجی ندارد، قطعا مدل‌های بهتری که این انحراف و اعوجاج در ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی را کمتر کند وجود دارد.

وی تصریح کرد: آنچه که باید مدنظر مجلس و دولت باشد این است که ذی نفع نهایی باید نفع بیشتری از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ببرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه مدت مدیدی است که مردم را در تنگنا‌ها و فشار‌های اقتصادی زیادی قرار دارند، بیان داشت: متاسفانه در شرایط تورمی بیش از همه طبقات ضعیف آسیب می‌بینند و ضرورت دارد شناسایی دقیقی از پنج دهک اول در راستای این برنامه صورت پذیرد.

محبی نجم آبادی اظهارداشت: این یارانه‌ها یا باید به صورت مستقیم و یا به صورت کارت اعتباری به طبقات ضعیف جامعه داده شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین باید میزان این یارانه به مردم تناسب لازم را هم داشته باشد و باید دید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه میزان به طبقات ضعیف فشار وارد می‌کند و در آن صورت تناسب ارائه یارانه در نظر گرفته شود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط