الهویردی دهقانی در گفت و گو با نما:

اعمال حاكمیت دولتی مانعی بر سر راه تولید شده است

عکس خبري -اعمال حاکميت دولتي مانعي بر سر راه توليد شده است

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینكه متاسفانه اعمال حاكمیت دولت در امور تولید، مانعی بر سر راه تولید شده است، اظهارداشت: دولتها باید امور تولید در كشور را تسهیل كنند و در صدور مجوزهای تولید تسهیل گر باشند.

الهویردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به راهکارهایی برای جلوگیری از رفع موانع تولید در کشور،گفت: ما باید دولت را مجاب کنیم که در حکمرانی اقتصادی و امور تولیدی دخالتی نداشته باشد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با بسیاری از تولیدکنندگان کشور اظهارداشت: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داسشتند که دولت باید سیاست گذاری در امور اقتصادی را بر عهده داشته باشد و راهبری کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید این قبیل اقدامات حاکمیتی را انجام دهد، تصریح کرد: متاسفانه دولتهای ما تمامیت خواه هستند و علاوه بر آنچه که در اختیار خودشان قرار دارد در بخش خصوصی هم اعمال حاکمیت و مدیریت می‌کنند.

دهقانی با بیان اینکه متاسفانه اعمال حاکمیت دولت در امور تولید، مانعی بر سر راه تولید شده است،اظهارداشت: دولتها باید امور تولید در کشور را تسهیل کنند و در صدور مجوزهای تولید تسهیل گر باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یک تولید کننده برای صدور مجوز فعالیت خود باید از 17 الی 18 تائیدیه بگیرد، بیان داشت: اگر ما فرض کنیم گرفتن این استعلامات در همان روز مراجعه تولید کننده پاسخ داده شود، باز هم یک ماه تولید می‌کشد که تولیدکننده فعالیت خود را آغاز کند. لذا این رویکردها در چنین زمانه و عصری که تکنولوژی‌های ارتباطی پیشرفت‌های چشم گیری داشته است و به نوعی عصر ثانیه‌ها و لحظه‌ها است، قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید در صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل گری کنیم،بیان داشت: ما باید میدان را برای بخش خصوصی باز کنیم و شاهد رقابت بخش خصوصی با بخش خصوصی باشیم، نه رقابت دولت با بخش خصوصی چراکه مشکل ما همین است؛ چه در قوانین و چه در آئین نامه‌ها.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید پای خودش را از اقتصاد بیرون بکشد،اظهار داشت: دولت باید در امور اقتصادی ناظر باشد و اجازه بدهد که مردم اقتصاد را پیش ببرند لذا ما هر جا که کارها را به مردم دادیم و مردم را به میدان فراخوانده‌ایم ،پیروز بوده‌ایم و هر وقت دولت در عرصه‌ای متصدی بوده، ما در آن عرصه شکست خورده‌ایم.

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط