۴۰۰۰ خودروی لوكس روی آب در آتش سوختند

عکس خبري -???? خودروي لوکس روي آب در آتش سوختند

كشتی حامل حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودرو شامل پورشه، آئودی و بنتلی نزدیك ساحل آزور آتش گرفت و اكنون به سمت یك كشور اروپایی دیگر یا باهاماس یدك بكسل می شود.

به گزارش نما، ژائو مندس کابکاس، کاپیتان نزدیکترین بندر به این کشتی به رویترز گفت: باطریهای یون لیتیومی خودروهای برقی در کشتی "فلیسیتی ایس" آتش گرفتند و این آتش سوزی نیازمند تجهیزات تخصصی برای مهار است.

هنوز معلوم نیست که آیا باطریها عامل وقوع آتش سوزی بوده‌اند یا خیر. این کاپیتان گفت: کشتی غرق در آتش است و هر چیزی که در حدود پنج متری بالای سطح آب وجود دارد، می‌سوزد.

تصاویر فراهم شده از سوی سازمان دریایی پرتغال سوختگی شدید کشتی "فلیسیتی ایس" را نشان داد که طبق آمار رفینیتیو آیکان، در سال ۲۰۰۵ ساخته شده و قادر به حمل ۱۷ هزار و ۷۳۸ تن بار است.

قایق‌های یدک کش از جبل الطارق و هلند در راه هستند و سه یدک کش دیگر تا روز چهارشنبه می‌رسند. امکان بردن این کشتی به آزور وجود نداشت، زیرا به قدری بزرگ بود که ممکن بود تجارت در بندر را مختل کند.

یک تیم ۱۶ نفره از شرکت مهندسی دریایی هلندی بسکالیس به این کشتی فرستاده شده‌اند تا شعله‌های آتش را مهار کنند.

این کشتی که با پرچم پاناما حرکت می‌کرد، متعلق به شرکت اسنو اسکیپ و تحت مدیریت شرکت میتسویی او اس کی لاینز بود و از شهر امدن آلمان به مقصد دیویس ویل آمریکا در حرکت بود.

نیروی دریایی پرتغال اعلام کرد: ۲۲ خدمه این کشتی بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی تخلیه شدند و هیچ کس آسیب ندید.

سخنگوی پورشه و بنتلی که برندهای متعلق به فولکس واگن هستند، اعلام کردند حدود ۱۱۰۰ پورشه و ۱۸۹ بنتلی در این کشتی بودند. آئودی هم که یک برند دیگر متعلق به فولکس واگن است، تایید کرد بخشی از خودروهای این کشتی متعلق به این برند بودند اما به تعداد آنها اشاره ای نکرد.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط