5 سوال ملی نمایندگان از وزیر صمت اعلام وصول شد

عکس خبري -5 سوال ملي نمايندگان از وزير صمت اعلام وصول شد

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ۵ سوال ملی تعدادی از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت را برای بررسی در صحن علنی مجلس اعلام وصول كرد.


به گزارش نما، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی چند طرح به صورت عادی و چند سؤال از وزرای دولت برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

طرح‌های اعلام وصول شده به این شرح است:

طرح اصلاح شرایط عمومی انتصاب مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری
طرح استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها
طرح الزام به ترجمه رسمی عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه و قراردادهای بین‌المللی موضوع اصل ۷۷ قانون اساسی
طرح استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری
طرح اصلاح موادی از قانون شهرداری‌ها
طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

هیأت رئیسه مجلس همچنین سؤالات نمایندگان از وزرای دولت را به این شرح اعلام وصول کرد؛

دو سؤال ملی سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه این وزارتخانه برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و نیز علت خالی ماندن ظرفیت صنایعی مانند خودرو، لوازم خانگی و مواد غذایی
سؤال ملی غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت انحصار در شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا و نحوه فروش محصولات آنها به مردم.
سؤال ملی جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و زرین‌دشت و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت افزایش قیمت خودرو با وجود دستورات صریح رئیس جمهور.
سؤال ملی حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت عدم جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت توسط خودروسازان.
سؤال ملی سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه از وزیر کشور درباره علت عدم سرمایه‌گذاری تبدیلی و بهداشتی در خصوص مجتمع‌های جمع‌آوری زباله‌های شهری و روستایی.
سؤال ملی محمد احمدی بیغش، نماینده مردم شازند از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم بازسازی راه‌های ارتباطی شهرستان شازند.
و سؤال ملی محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند از وزیر نفت درباره علت واگذاری ۲۰ هکتار از اراضی پالایشگاه شازند به بخش خصوصی.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط