یارانه جدید چه زمانی قابل برداشت است؟

عکس خبري -يارانه جديد چه زماني قابل برداشت است؟

شنیده ها حاكی از آن است كه ابتدای خرداد و با اجرای طرح اصلاح روش تخصیص یارانه به اقلام اساسی، امكان برداشت این رقم مهیا می‌شود.

به گزارش نما، نخستین اطلاعیه ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها منتشر شد. بر این اساس کلیات سیاست‌های مربوط به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱- یارانه ارز ترجیحی در مورد نان و دارو همچنان برقرار بوده و شامل کلیه افراد و اقشار جامعه خواهد بود.

۲- دولت به منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه بسته حمایتی و کمک معیشتی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای سه دهک درآمدی پایین و ۳۰۰ هزار تومان برای شش دهک بعدی تأمین و یارانه دوماه ابتدای اجرای طرح را به حساب سرپرستان خانوار واریز نموده که همزمان با اصلاح و متناسب سازی قیمت‌ها امکان برداشت، یارانه ماه اول فراهم خواهد شد.

٣- ایجاد زیرساخت استفاده از کالا برگ الکترونیک بجای بسته حمایتی نقدی در دستور کار ستاد قرار دارد و با حصول نتیجه، بسته حمایتی دولت در قالب کالا برگ الکترونیک ارائه خواهد شد.

۴ - برای ثبت درخواست‌های جدید شهروندان اعم از جاماندگان ثبت نام قبلی و موارد تغییر و اصلاح اطلاعات خانوار، به زودی سامانه‌ای ویژه راه‌اندازی و اطلاع رسانی خواهد شد. ضمن اینکه یارانه افراد جدید مشمول طرح نیز به صورت کامل و از روز اول اجرای طرح محاسبه خواهد گردید.

۵- آن دسته از افرادی که در خصوص دهک بندهای فعلی اعتراض دارند می‌توانند از هم اکنون درخواست خویش را از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https:/hemayat.rels.gov.ir ثبت نموده تا مورد بررسی قرار گیرد.

۶- اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی بنا به پیشنهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار بوده و این قیمت‌ها از ناحیه اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوط به واحدهای صنفی و تولیدی ابلاغ می‌شود، هرگونه افزایش قیمت بدون رعایت ضوابط و تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است.

۷- نهادهای بازرسی و نظارتی ذیربط و سازمان تعزیرات حکومتی با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و نیروهای مردمی به صورت مستمر بر رعایت قیمت‌ها و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی نظارت و با متخلفان به صورت قاطع و سریع برخورد خواهند نمود. شهروندان تخلفات واحدهای صنفی را از طریق خطوط ارتباطی ۱۲۴ و ۱۳۵ به نهادهای مذکور اطلاع رسانی نمایند.

۸- تمامی تصمیمات ستاد از طریق سخنگوی اقتصادی دولت و اطلاعیه‌های صادره به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع:اقتصادآنلاین

۱۴۰۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط