وزارت دفاع روسیه:

سوریه ۱۶موشك و ۱پهپاد اسرائیل را سرنگون كرد

عکس خبري -سوريه ??موشک و ?پهپاد اسرائيل را سرنگون کرد

رئیس مركز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه شنبه شب گفت كه سامانه پدافندی سوریه در حمله جمعه شب رژیم صهیونیستی به خاك این كشور، ۱۶ موشك و یك پهپاد این رژیم را سرنگون كردند.

به گزارش نما، «اولگ ژوراولوف» گفت: ۶ جنگنده از نوع «اف-۱۶» نیروی هوایی اسرائیل روز ۱۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت) از ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه تا ۲۰ و ۳۲ دقیقه به وقت محلی به سایت‌های مرکز تحقیقات علمی سوریه در مصیاف و بندر بانیاس بدون ورود به حریم هوایی سوریه حمله کردند.

وی افزود: جنگنده‌های اسرائیلی ۲۲ موشک شلیک کردند که پدافند ارتش سوریه ۱۶ موشک و یک پهپاد را هدف گیری و سرنگون کرد.

رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اضافه کرد، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل، سه نظامی و ۲ کارمند سوری کشته و ۲ نظامی سوری زخمی شدند و به انبارهای تجهیزات مرکز تحقیقات علمی سوریه نیز خسارت وارد شد.

منابع رسمی سوریه جمعه شب گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف را دفع کرده است.

سانا در این باره گزارش داد که پدافند هوایی این کشور به صورت مؤثر از نقاط مختلف با شلیک موشک‌های رژیم صهیونیستی در آسمان مصیاف مقابله و بیشتر آنان را سرنگون کرد.

تجاوزهای هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۲/۲۵

اخبار مرتبط