احمد علیرضابیگی در گفتگو با نما:

شفافیت باید از مجلس شورای اسلامی آغاز شود

عکس خبري -شفافيت بايد از مجلس شوراي اسلامي آغاز شود

عضو كمیسیون شوراها و امورداخلی كشور در مجلس گفت: باید به گونه‌ای در زمینه شفافیت قوا قانون نویسی كنیم كه این طرح به تایید شورای نگهبان برسد.

احمد علیرضابیگی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما»، درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه، اظهار داشت: بنده جزو نمایندگانی هستم که معتقدم شفافیت مجلس مقدم بر شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های دیگر است. شفافیت باید از مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

وی بیان کرد: مجلس در بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها باید به گونه‌ای عمل کند که شورای نگهبان به این طرح ایرادات جدی وارد نکند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهتر بود به جای آنکه مجلس شورای اسلامی تک تک دستگاه ها را بررسی کرده و برخی را مشمول شفافیت کند و برخی را از شفافیت مستثنی کند، در ابتدا همه قوا و دستگاه‌ها را ملزم به شفافیت می کرد و فقط این استثنا را می‌آورد که در موارد و موضوعاتی که به تصویب هیئت و کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی می‌رسد که آن موضوع دارای سطوح طبقه‌بندی است، باید از شفافیت مستثنی شود.

علیرضابیگی ادامه داد: مجلس باید در مصوبه خود بیاورد که همه دستگاه ها و نهادها باید شفاف باشند به جز موضوعاتی که هیئتی در شورای عالی امنیت ملی تعیین می کند که انتشار آن موضوعات ممنوع است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید در این زمینه به گونه‌ای قانون نویسی کنیم که طرح شفافیت قوای سه‌گانه به نتیجه برسد و به تایید شورای نگهبان برسد.

۱۴۰۱/۳/۴

اخبار مرتبط