دستور تل‌آویو به افسران خود برای ترك سریع تركیه

عکس خبري -دستور تل‌آويو به افسران خود براي ترک سريع ترکيه

پس از هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ساكنان اراضی اشغالی در خصوص سفر به تركیه، منابع عبری فاش كردند كه تل‌آویو به افسران خود دستور داده است كه هر چه سریع‌تر خاك تركیه را ترك كنند.

به گزارش نما، اداره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی به تمامی افسران، کارمندان دائمی و سربازان خود درخاک ترکیه دستور داد که هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

پایگاه خبری «عرب۴۸»، شامگاه (سه‌شنبه)، به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که این دستور همچنین شامل لغو تمامی مجوزهای فوق‌العاده برای حضور نظامیان در خاک ترکیه می‌شود.

طبق این گزارش، با این دستور، تمامی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی حتی از سفرهای غیرمستقیم به ترکیه که نیازمند توقف در یکی از فرودگاه‌های این کشور هستند، منع شده‌اند.

این روزنامه عبری اشاره کرد که این دستور در سایه نگرانی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از انتقام ایران اتخاذ شده است.

پیش از انتشار این گزارش، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه، در اظهاراتی خطاب به ساکنان فلسطین اشغالی از آن‌ها خواست به ترکیه سفر نکنند.

لاپید مدعی شده بود: «به دنبال یک سلسله حملات تروریستی ایران علیه اسرائیلی‌هایی که برای تعطیلات به استانبول رفته‌اند، از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به استانبول پرواز نکنند و اگر نیاز حیاتی ندارید به ترکیه پرواز نکنید. اگر در حال حاضر در استانبول هستید، در اسرع وقت به اسرائیل بازگردید.»

به دنبال رسانه‌ای شدن دست داشتن تل‌آویو در ترور شهید «حسن صیاد خدایی»، مقام‌های این رژیم در پی هراس از اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون این شهید، به اتباع خود درباره سفر به کشورهای منطقه بارها هشدار داده‌اند.

اخیرا کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد سازمان امنیت این رژیم در تلاش برای خنثی‌سازی «حمله انتقام جویانه ایران» در ترکیه است و هشدار سفر به ترکیه همچنان برقرار می‌باشد.

در پی افشاگری رسانه‌های غربی در خصوص دست داشتن تل‌آویو در ترور شهید حسن صیادخدایی، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده بود: «شهدایی که به دست صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند، شهدای بسیار بلندمرتبه و با مقام بسیار والاتری هستند، چراکه به دست بدترین افراد به شهادت رسیده‌اند و ان شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهیم گرفت.»
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۲۵

اخبار مرتبط