آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده بندر چارك و كیش

عکس خبري -آخرين وضعيت مناطق زلزله‌زده بندر چارک و کيش

بسیاری از ساكنان بندر چارك و جزیره كیش از ترس وقوع زلزله شب را بیرون از منازل خود سپری كردند.

به گزارش نما، پس از وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری که ساعت ۰۸:۰۷ صبح دیروز بندر چارک و جزیره کیش را لرزاند، تاکنون چندین پس لرزه زیر ۴ ریشتر این منطقه را لرزانده است و مردم منطقه از بیم وقوع زلزله شدیدتر ترجیح می دهند که بیشتر در فضای باز و خارج از خانه بمانند.

فوت ۱ نفر و مصدومیت ۳۰ نفر در جزیره کیش

زمین لرزه ۵.۶ ریشتری دیروز در جزیره کیش سبب مصدومیت ۳۰ نفر و فوت یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاع شد و برخی ساختمان ها نیز آسیب دیدند.

بر اساس اعلام مسئولان جزیره کیش، ۲۸ مصدوم به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند و ۲ نفر نیز همچنان تحت مراقبت پزشکی هستند.

زمین لرزه شدید روز گذشته در بندر چارک نیز سبب ترک خوردگی منازل مسکونی، ریزش دیوار برخی از خانه‌ها و تخریب برخی از خانه‌های قدیمی شد و خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

برپایی کمپ اسکان اضطراری در کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شرایط در جزیره کیش عادی است و تمام دستگاه‌های امدادی و اجرایی برای کمک رسانی در شرایط اضطراری در آماده باش کامل هستند.

مهدی کشاورز گفت: ۵۰۰ تخته چادر برای اسکان موقت ساکنان جزیره کیش در سالن ورزشی المپیک برپا شده است.

نظر پور مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات کیش هم از برپایی ۲ هزار تخته چادر دیگر برای شرایط اضطراری احتمالی در مصلای کیش خبر داد.

بازدید استاندار هرمزگان از مناطق زلزله زده بندر چارک

مهدی دوستی استاندار هرمزگان به صورت میدانی از مناطق زلزله زده بندر چارک بازدید کرد و در جریان مشکلات مردم این منطقه قرار گرفت.

مردم بندر چارک از بی توجهی مسئولان محلی و کمبود امکانات امدادی به ویژه چادر گلایه‌مند بودند که استاندار هرمزگان برای رفع این مشکل قول مساعد داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۴/۵

اخبار مرتبط