دیدارهای رهبر حماس با مقامات رسمی لبنان

عکس خبري -ديدارهاي رهبر حماس با مقامات رسمي لبنان

رهبر حماس امروز با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره تحولات فلسطین و منطقه رایزنی كرد.

به گزارش نما، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (دوشنبه) در ادامه سفر خود به لبنان با برخی دیگر از مقامات رسمی این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، هنیه پس از دیدار با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان گفت، تحولات مربوط به مسأله فلسطین بویژه قدس، مسجدالاقصی، کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در این دیدار مطرح شد.

رهبر حماس در ادامه ضمن اعلام اینکه بخش زیادی از این دیدار درباره اردوگاه‌های فلسطینی‌ها در لبنان بوده، تصریح کرد: مجددا بر موضع سیاسی ثابت خود در رد اسکان دائمی و حق بازگشت آوارگان تأکید کردیم.
هنیه افزود: همبستگی خود را با برادارن لبنانی در قبال حملات اسرائیل و تجاوزات این رژیم به ثروت‌ها و مرزهای لبنان اعلام کردیم.

رهبر حماس در پایان موضع واحد لبنان در موضوع ترسیم مرزی با فلسطین اشغالی و ثروت‌های طبیعی آن را ستود و گفت: در این دیدار تحولات جاری منطقه تبادل‌نظر شد.

هنیه با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در کاخ «عین التینه» دیدار و درباره وضعیت لبنان و منطقه و روابط لبنانی-فلسطینی رایزنی کرد.

بر اساس گزارش النشره، رهبر حماس وجود بری در رأس پارلمان لبنان را تضمینی برای لبنان و فلسطین دانست و در ادامه بر همبستگی کامل با لبنان در برابر تجاوزات اسرائیلی تأکید کرد.

هنیه در خصوص این دیدار گفت: تحولات فلسطین بویژه اتفاقات قدس، مسجدالاقصی و مقدسات مسیحی و اسلامی و آنچه در کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می‌گذرد بعلاوه وضعیت فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های لبنان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: بر حق بازگشت، رد اسکان دائمی و وطن جایگزین و نیز حقوق انسانی و معیشتی فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های لبنان تا زمان بازگشت به سرزمین فلسطین تأکید کردیم.

هنیه به اوضاع اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان به خاطر کم شدن خدمات «آنروا» در پی مواضع آمریکا و کشورهای کمک کننده اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر پارلمان و دولت لبنان به وضعیت این اردوگاه‌ها شد.

وی افزود، طبیعتا درباره تحولات منطقه و قصد غرب برای ایجاد ائتلاف‌هایی به منظور ادغام رژیم صهیونیستی رایزنی شد و بری بر مواضع ثابت خود در قبال حمایت از قدس، فلسطین، مقاومت و وحدت ملت فلسطین تأکید کرد.

هنیه درباره موضوع ترسیم مرزی لبنان هم گفت، نبیه بری بر حق لبنان در این پرونده و عدم اجازه برای پایمال کردن این حق و ایستادن در کنار مقامات لبنان و مقاومت در این موضوع تأکید کرد.

هنیه پیش‌تر نیز با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان دیدار و درباره مسائل مختلف رایزنی کرد.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۴/۶

اخبار مرتبط