فيروزآبادي:

راه نجات آمریكا، مكتب پیامبران است

عکس خبري -راه نجات آمريکا، مکتب پيامبران است

رئیس ستادكل نیروهای مسلح، دولت آمریكا را ناتوان در حل چالش‌ها و معضلات فراگیر این كشور دانست و گفت: بحران معنویت و فقدان پشتوانه مذهبی جامعه آمریكا را در سیاهچال مدرنیته و لیبرالیسم و در سراشیبی سقوط قرار داده است.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در گفت‌وگویی، با اشاره به اذعان اوباما و مقامات نظامی کاخ سفید به ناکامی ارتش ایالات متحده در مهار فساد اخلاقی نظامیان این کشور اظهار کرد: امروز بدلیل بی‌توجهی مفرط سردمداران حکومت آمریکا و فرماندهان نظامی این کشور فساد اخلاقی و تجاوز جنسی به واقعیت فراگیر و انکارناپذیری تبدیل شده است که به صرف اعتراف مقامات ایالات متحده به این پدیده ناگوار دردی را درمان نخواهد کرد.

وی ابراز نگرانی اوباما از افزایش تجاوز جنسی در ارتش آمریکا و ناتوانی در ارائه راه حل‌های معجزه‌آسا و آسان در قبال این مشکل را برای مردمان این کشور بسیار تلخ و باورنکردنی توصیف کرد و افزود: بی‌کفایتی دولتمردان و فرماندهان ارتش آمریکا در مهار فساد و تجاوزهای جنسی میان نظامیان این کشور نشانه عدم اراده لازم نزد مقامات ایالات متحده برای مقابله با فساد اخلاقی در ارتش و نیز در جامعه آمریکاست.

عضو شورای عالی امنیت کشور در ادامه گفت: امواج ویرانگر دنیای مادی خانواده‌های آمریکایی را به سقوط و فروپاشی کشانده است و بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند وقوع جرم و جنایت و روند رو به گسترش آن نمادی از بحران معنا و معنویت در این کشور است.

فیروزآبادی معضل فساد آمریکا را فراتر از آنچه در ارتش این کشور می‌گذرد در سطح جامعه ایالات متحده مورد ارزیابی قرار داد و خاطرنشان کرد: وضعیت امروز جامعه آمریکا حاصل مدرنیته واگرا از دین و معنویت است. ایالات متحده با وجود دارا بودن منابع زیاد، کشوری است که مردم آن بحران‌زده، سرخورده و خالی از معنویت هستند و برای فرار از چنین وضعیتی و رسیدن به یک آرامش درونی هم‌اکنون در دام فرقه‌های ساختگی، الکل، مواد مخدر، خودکشی و خشونت گرفتار آمده است.

وی با اشاره به اینکه "جامعه آمریکا به شدت از نبود ارزش‌های معنوی رنج می‌برد و خلأ معنویت علت اساسی پدیده رو به تزاید خودکشی و ارتکاب جوانان به تیراندازی و کشتار و استفاده از مواد مخدر و پناه بردن به الکل و حاکم شدن افسردگی روانی، بربریت و جنایت در این کشور به شمار می‌رود"، اظهار کرد: مردم آمریکا برای خروج از بحران‌های اجتماعی و مفاسد رو به افزایش در جامعه خود نیازمند رجعت به تعالیم ناب آسمانی و پناه بردن به آموزه‌های پیامبران الهی است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح افزود: امروز انجیل و تورات واقعی و قرآن کریم و مکتب پیامبران اولی‌العزم حضرت موسی، حضرت عیسی و پیامبر اعظم اسلام(ص) است که قادرند جامعه آمریکا و دیگر جوامع تحت سلطه لیبرال دموکراسی و اندیشه‌های مادی‌گرایانه را نجات دهند.

فیروزآبادی با بیان اینکه "هیات حاکمه کاخ سفید و سیاست‌های غلط آمریکا در دست‌اندازی به کشورها و غارت منابع ملل و جوامع دیگر و غفلت از معضلات و نیازهای جامعه خودی، عامل و مقصر اصلی چالش‌ها و مشکلات امروز ایالات متحده است"، با خطاب قرار دادن اوباما و دیگر مقامات آمریکا گفت: وجود فساد و زوال اخلاقی در جامعه آمریکا با ابراز تأسف و شرمساری برطرف نمی‌شود و نقطه آغاز این بازگشت، رجوع به آموزه‌های صحیح ادیان الهی است.

وی در پایان تأکید کرد: دولتمردان آمریکا با دست کشیدن از خوی سلطه‌گری و جهان‌گشایی، به نیاز واقعی مردم خود در امنیت، آرامش و رفاه در پناه معنویت بیاندیشند و بدانند آرامش درونی و معنوی با ابزار و تکنولوژی پیشرفته حاصل نمی‌شود و لازمه پیدایش آن پناه بردن به وحی الهی است و در صورتی که معنویت و دینداری بطور واقعی در جامعه آمریکا ظهور یابد، آنگاه هدفمند به زندگی و تلاش به سمت کمال و سعادت بشری، شاخص و معرف اصلی جامعه آمریکایی خواهد شد، نه پوچ‌گرایی و غلتیدن در خلأ هویت.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط